امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر، به روشی جالب و روان، به ما آموزش می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت آن‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. مترجم این کتاب لادن شریعت زاده‌ می باشد و توسط انتشارات نسل نواندیش چاپ و روانه ی بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب عادت های اتمی

رفتار انسان پیوسته در حال تغییر می‌باشد: موقعیت به موقعیت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه. اما کتاب عادت‌های اتمی در مورد چیزهایی است که تغییر نمی‌کند. درباره‌ی اصول رفتار انسانی است. اصول جاودانی که هر سال می‌توانید به آن اتکا کنید. ایده‌هایی که می‌توانید کسب‌وکارتان را پیرامونش بسازید، خانواده را حول آن شکل دهید و زندگی را پیش ببرید.

هیچ راه واحدی برای ایجاد عادت‌های بهتر وجود ندارد، اما کتاب عادت‌های اتمی برترین راه‌هایی که می‌شناسیم را توضیح می‌دهد، رویکردی که صرف نظر از نقطه‌ی شروع یا موردی که در تلاش برای تغییر آن هستید، موثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که این اثر پوشش می‌دهد، برای هر کسی که به دنبال سیستمی گام‌ به‌ گام برای بهبود است مفید خواهد بود، چه اهداف‌تان متمرکز بر سلامتی، پول، بهره‌وری و روابط باشند و چه مجموعه‌ای از این‌ها را شامل شود. تا زمانی که رفتار انسانی مطرح باشد، این کتاب راهنمای شما خواهد بود.
به روشی جالب و روان، به ما آموزش می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت آن‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی 37 برابر بهتر شدن است! به قول نویسنده کتاب عادت های اتمی، جیمز کلیر (James Clear)، همین رفتارها و عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند پس از 5 سال کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

خلاصه کتاب عادت های اتمی

نویسنده درباره ی کتاب خود می نویسد: "اساس کتاب عادت‌های اتمی (Atomic habits)، مدل چهار مرحله‌ای نویسنده برای عادت‌ها است، سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش و چهار قانون تغییر رفتار می‌باشند که این مراحل را تکامل می‌بخشند. امکان دارد مخاطبانی که پیش‌زمینه‌ی روانشناسی دارند، برخی از این اصطلاحات را در شرطی‌‌سازی عامل شنیده باشند که ابتدا با شرح «تحریک، پاسخ، پاداش» توسط اسکینر در دهه‌ی 30 میلادی بیان شد و اخیرا با عبارت «سرنخ، روتین، پاداش» در کتاب «قدرت عادت» نوشته‌ی چارلز داهیگ محبوبیت یافته است.
دانشمندان علوم رفتاری همچون اسکینر دریافتند که اگر پاداش یا تنبیه صحیح را ارائه کنید، می‌توانید افراد را تحریک کنید که به شیوه‌ای معین عمل نمایند. اما در حالی‌ که مدل اسکینر به‌ خوبی شرح داد چگونه یک محرک بیرونی بر عادت‌های ما تاثیر می‌گذارد، اما نتوانست به‌ خوبی درباره‌ی تاثیرگذاری افکار، احساسات و باورهای ما بر رفتارمان توضیح بدهد. در دهه‌های اخیر، دانشمندان شروع به تعیین رابطه‌ی میان افکار، احساسات و رفتارمان کردند."
این کتاب از ده فصل تشکیل شده با سوتیترهایی بسیار همچون؛ ارکان اساسی؛ چرا تغییرات بسیار کوچک، تفاوت های بزرگ.
همچنین چهار قانون را توضیح می‌دهد و نتیجه گیری در انتهای کتاب ارائه می دهدو حتی مضرات عادت ها را نیز عنوان می کند.

متن کتاب عادت های اتمی

ژن‌های ما به‌ گونه‌ای نیستند که نیاز به سخت‌کوشی را از بین ببرند. آن‌ها شفاف‌سازی می‌کنند. آن‌ها به ما می‌گویند باید در این حوزه‌ها تلاش کنی. وقتی نقاط قوت‌مان را متوجه شدیم، دیگر می‌دانیم باید زمان و انرژی خود را در کجا صرف کنیم. می‌دانیم که باید به دنبال کدام فرصت‌ها بگردیم و باید از کدام چالش‌ها اجتناب کنیم. هر قدر ماهیت‌مان را به شکل بهتری درک کنیم، استراتژی ما بهتر خواهد شد.

تفاوت‌های بیولوژیک اهمیت دارند. با این‌ حال بهتر است که بر روی برآورده‌سازی پتانسیل خودتان تمرکز کنید تا اینکه به مقایسه‌ی خودتان با دیگران بپردازید. این حقیقت که هر انسان در هر توانمندی به خصوص دارای محدودیت‌ها و سقف مشخصی است، دلیل نمی‌شود که برای رسیدن به سقف توانمندی‌ها تلاش نکنید. افراد آن‌ قدر به این محدودیت‌ها و سقف‌ها می‌نگرند و اسیرشان می‌شوند که به‌ ندرت تلاش لازم برای نزدیک شدن به آن‌ها را انجام می‌دهند.

همچنین اگر تلاش نکنید، ژن‌ها به‌ تنهایی نمی‌توانند شما را به موفقیت برسانند. بله، امکان دارد آن مربی باشگاه دارای ژن‌های بهتری از شما باشد، اما باید به‌ اندازه‌ی او تمرین کنید تا بتوانید درباره‌ی ژنتیک بهتر یا بدتر اظهار نظر کنید. تا زمانی که به‌ اندازه‌ی آدم‌های مورد ستایش‌تان تلاش نکردید، هیچ‌وقت نمی‌توانید موفقیت‌شان را به شانس و ژنتیک ارتباط دهید. مخلص کلام اینکه یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ رضایت‌مندی از عادت‌ها در طولانی‌ مدت، انتخاب رفتارهایی است که بیشترین هم‌خوانی را با مهارت‌ها و شخصیت شما دارند. سخت بر روی مسائلی تلاش کنید که به‌ سادگی حاصل می‌شوند.

عادت های اتمی

نویسنده در کتابش آورده است: " عادت های اتمی به معنای یک تغییر کوچک، یک دستاورد جزئی و یک درصد بهبود است. درواقع عادت های اتمی اجزای تشکیل دهندۀ یک سیستم بزرگ تر هستند. همان طور که اتم ها واحد سازندۀ مولکول ها هستند عادت های اتمی نیز نتایج قابل توجهی به بار می آورند. عادت ها شبیه اتم های زندگی هستند که هریک به موفقیت کلی منجر می شود."

عادت های اتمی pdf

پی دی اف کتاب عادت های اتمی از دو ناشر و دو مترجم را می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و پس از دانلود آن را در کتابخوان مطالعه کنید. 

خرید pdf کتاب عادت های اتمی

با صرف هزینه ای تقریبا یک پنجم قیمت نسخه چاپی آن، می‌توانید کتاب عادت های اتمی پی دی اف، را از نرم‌افزار فراکتاب دانلود کنید. 

دانلود رایگان کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی pdf رایگان، در دسترس عموم قرار نگرفته است. بدیهی است که دانلود رایگان آن باعث تضییع حق مترجم و ناشر می‌شود. با صرف هزینه ای می‌توانید آن را از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کنید. 

Pdf کتاب عادت های اتمی

دانلود کتاب عادت های اتمی pdf، در نرم‌افزار فراکتاب امکان پذیر می‌باشد. 

کتاب صوتی عادت های اتمی رایگان

کتاب عادت های اتمی صوتی، از یک ناشر دیگر در فراکتاب موجود می باشد و می‌توانید با صرف هزینه اندک  آن را از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و در کتابخوان به مطالعه آن بپردازید.
کتاب صوتی عادت های اتمی فصل دوم، در فراکتاب تهیه دیده نشده است. 

عادت های اتمی pdf

کتاب عادت های اتمی pdf را می توانید از طریق نرم‌افزار فراکتاب دانلود کرده و از خواندن آن در کتابخوان فراکتاب لذت ببرید.

کتاب عادت های اتمی قیمت

نسخه چاپی این کتاب که توسط چند ناشر متفاوت به چاپ رسیده است را می توانید از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب خریداری کنید.

دانلود کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی pdf، جهت دانلود در نرم‌افزار فراکتاب و دسترس قرار دارد. پس از دانلود می‌توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید.

دانلود کتاب عادت های اتمی مشخصات کتاب عادت های اتمی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: نسل نواندیش
نویسنده: جیمز کلیر
مترجم: لادن شریعت زاده
تعداد صفحه: 343
موضوع: روانشناسی: تغییرات کوچک، نتایج عالی
قالب: pdf

 

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
343
کنگره :
‏‫‬‮‭BF335
دیویی :
‏‫‬‮‭155/24
کتابشناسی ملی :
6083811
شابک :
978-622-220-156-2

کتاب های مشابه عادت های اتمی