امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مداخله های روانی در بیماری های مزمن جسمانی

کتاب مداخله های روانی در بیماری های مزمن جسمانی نوشته احمد نورمحمدی، طیبه محتشمی و مهناز علی اکبری دهکردی است. 

در سال های اخیر با پیشرفت علم و تکنولوژی و تغییر در شیوۀ زندگی، سیمای سلامت از نظر علت بیماری و مرگ تغییر کرده است. در این راستا بیماری‌های عفونی و واگیردار کنترل شده و بیماری‌های مزمن جایگزین آن‌ها شده‌اند. 

 همچنین، علی رغم افزایش مشکلات مزمن پزشکی، امید به زندگی نیز بیشتر شده است، چراکه مشکلات پزشکی که در گذشته با خطر مرگ قابل ملاحظه‌ای همراه بوده‌اند، اکنون به نحو مؤثرتری کنترل می‌شوند. از طرفی، پیشرفت‌های پزشکی اخیر، اغلب این توقع را در بیماران و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند که تمام مشکلات پزشکی قابل معالجه هستند. همچنین، دیدگاه زیستی روانی اجتماعی موجب شده است بیماران با تعداد بیشتری از متخصصان حوزۀ سلامت در ارتباط باشند و همین موضوع خود اهمیت پرداختن به بیماری‌های مزمن، نحوۀ مقابله و سازگاری با آن‌ها و همچنین، درمان این نوع از بیماری‌ها را پررنگ تر می‌کند. 

بیماری مزمن بیماری طولانی مدتی است که تغییرات جسمانی در بدن ایجاد می‌کند و کارکردهای بیمار را محدود می‌گرداند.  این بیماری ها معمولاً صعب العلاج هستند و دورۀ درمان آن طولانی و مراحل بهبود آن دشوار می باشد و در برخی موارد این بیماری ها لاعلاج هستند و درمان قطعی و مشخصی برای آن وجود ندارد. بیمار ناچار است برای یک دورۀ طولانی از عمرش و یا تا پایان عمر این بیماری را تحمل کند و با عوارض ناشی از آن کنار بیاید و خود را با شرایط دشوار و ناگوار آن‌ها سازگار کند و بپذیرد که وضعیتش از نظر جسمانی مانند قبل از بیماری نیست؛ بنابراین بیماری های مزمن، شامل اختلالات مداومی است که با بیماری های جسمی یا روانی، محدودیت عملکرد و استفاده از خدمات فراتر از مراقبت های معمول همراه است.

صفحات کتاب :
440
کنگره :
‏‫‬‮‭RC933‏
دیویی :
‏‫‬‮‭616/7227
کتابشناسی ملی :
6063255
شابک :
978-622-220-140-1
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه مداخله های روانی در بیماری های مزمن جسمانی