امتیاز
5 / 5.0
مشاهده نمونه
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 450,000
نظر شما چیست؟

کتاب تفسیر یک جلدی مبین به نویسندگی ابوالفضل بهرام‌ پور می باشد که توسط انتشارات آوای قرآن، روانه بازار کتاب شده است.

معرفی کتاب تفسیر یک جلدی مبین

در این تفسیر، متن ترجمه آیه در زیر آن قرار داده شده، به صورتی که با اتمام آیه قرآن، ترجمه فارسی آیه نیز در زیر همان آیه به اتمام برسد. این تفسیر مفید و مختصر و البته گویا از قرآن کریم را از دست ندهید.

نحوه چینش آیات و ترجمه به اینصورت است که، با باز کردن قرآن، متن آیات در سمت راست صفحه جای دارد که ترجمه نیز معادل کلمات عربی در زیر آن قرار گرفته است. در سمت چپ صفحه نیز، تفسیر آیات صفحه مقابل در دو ستون جای داده شده است.
خلاصه تفاسیر قرآن را در این اثر آورده شده، وبه همین دلیل عنوان این تفسیر یک جلدی از سوی نویسنده «تفسیر مبین» گذاشته شده است.
در ویرایش جدید، تفسیر همه آیات، مآخذ مطالب در پاورقی، فهرست موضوعی، فهرست احادیث لحاظ شده است.

خلاصه کتاب تفسیر یک جلدی مبین

با توجه به این که افراد بسیاری به دنبال خلاصه تفسیر قرآن هستند، کتاب تفسیر یک جلدی مبین به صورت خلاصه و در کنار ترجمه قرآن کریم به رشته تحریر درآمده است و نیز با توجه به این که تفسیرها معمولاً مفصل هستند، ولی ترجمه ها کافی نیستند، از این رو نویسنده تصمیم به انتشار تفسیری از قرآن کریم در یک جلد را کرده است. 

نویسنده، استاد بهرام‌پور از انگیزه‌اش برای نوشتن کتاب تفسیر یک جلدی مبین چنین ‌می‌گوید:

بیشتر مردم به خاطر مشاغل تحصیلی و کاری، فرصت چندانی برای مطالعه تفسیرهای چند جلدی ندارند، از این رو ضرورت آشنا کردن مردم با مفاهیم قرآن ایجاب می‌کرد که تفسیر یک جلدی به صورتی که ملاحظه می‌فرمایید، به رشته تحریر درآید. شما با مطالعه دقیق این کتاب، هم ترجمه دقیق آیات و ریشه لغات آن را فرا می‌گیرید و هم با تفسیر مختصر آیات آشنا می‌شوید.

از ویژگی‌های تفسیر یک جلدی مبین می‌توان به برسی ترجمه و ریشه واژگان اشاره کرد، چنین ویژگی باعث می‌شود تا دقت ترجمه بالا رفته و کسانی که مشتاق به دسترسی دقیق و فنی به لغات و ریشه‌های آن هستند، به راحتی به این موارد دسترسی داشته باشند.

همچنین برابر بودن حجم ترجمه با آیه اصلی، یعنی زیر هم نوشته شدن دقیق ترجمه و آیه، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از گیج شدن مخاطب به هنگام خواندن ترجمه، جلوگیری می‌کند.

از طرفی سلیس و روان بودن این متون، باعث جذب مخاطبان می‌شود.

افزون‌بر این موارد، توضیح و تفسیر آیات و احادیث مربوطه و نیز شأن نزول‌ها، در صفحه مقابل ذکر شده است که از ویژگی‌های برجسته این کتاب است.

کتاب تفسیر یک‌ جلدی‌ مبین برگرفته از تفسیر سی جلدی حیات می‌باشد، از همین جهت پیشنهاد شده است که برای مطالعه عمیق و دقیق تر، درباره وقایع یادشده و اصطلاحات موجود در قرآن کریم، مثل مثل محکم و متشابه، عالم ذرّ، ماجرای استراق سمع شیاطین، ماجراهای ظریف سوره یوسف و … باید به تفسیر سی جلدی حیات مراجعه کرد.

مطالعه تفاسیر مختلف از قرآن کریم، برای مسلمانان از مهم‌ترین اموری می‌باشد که باید عملی شود.

بخشی از متن کتاب تفسیر یک جلدی مبین بهرام پور

جزء نهم

۱۵۰ وَلَمَّا رَجَعَ مُوسی …

چون سی روز از قرار میقات موسی گذشت و به سوی قوم برنگشت او را به خُلف وعده متهم کردند، برخی نیز مرگ او را شایع نمودند،خداوند وقوع این فتنه را در میعاد به موسی خبرداد. لذا وقتی موسی با خشم و اندوه به سوی قوم خود برگشت و آنها را در حال عبادت گوساله دید برافروخت.(1)

آنها را به شدت مورد عتاب قرار داد و گفت: شما در غیاب من چه بد عمل کردید و زحمات مرا ضایع نمودید. عجله به مفهوم درخواست چیزی قبل از وقتش میباشد؛ یعنی وقتی شما دیدید من در بازگشت از میقات از وقت مقرر دیر کردم، فکر کردید رسالت پایان یافت آیا شما نزول تورات را پیش از وقتش خواستار شدید و براین امر عجله نمودید؟!

وَالْقَی الْأَلْواحَ وَأَخَذَ بِرَأْسِ اخیه…

اما رفتار موسی با هارون که مسؤولیت حفاظت مردم و رسالت او را داشت شدیدتر بود. اندوه عمیق بر روح آن حضرت سنگینی می کرد؛ زیرا آن همه تلاش برای احیای یکتاپرستی با یک توطئه چند روزه برباد رفته بود، لذا موسی الواح تورات را به زمین انداخت و به سراغ برادرش هارون رفت. از موی فرقش گرفت و او را به سوی خود کشید و زبان سرزنش برگشود و براو بانگ زد که چرا گذاشتی عقاید مردم را خراب کنند؟

تفسیر یک جلدی مبین استاد بهرام پور pdf 

دانلود تفسیر مبین بهرام پور pdf، در فراکتاب موجود نمی باشد، زیرا هنوز تفسیر مبین pdf انتشار پیدا نکرده است.

دانلود رایگان تفسیر یک جلدی مبین بهرام پور pdf

دانلود رایگان کتاب تفسیر یک جلدی مبین بهرام پور pdf باعث تضییع حق ناشر کتاب می شود. شما می توانید این کتاب را بصورت چاپی از سایت یا اپلیکیشن فراکتاب تهیه کنید.

خرید کتاب تفسیر مبین با تخفیف 

برای خرید کتاب تفسیر مبین بهرام پور، بصورت چاپی به سایت و اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و از خدمات ارسال رایگان آن بهره مند شوید.

تفسیر یک جلدی مبین بهرام پور ارسال رایگان

برای خرید نسخه چاپی کتاب تفسیر یک جلدی مبین بهرام پور، به اپلیکیشن فراکتاب مراجعه کنید و با سفارش کتاب، آن را با ارسال رایگان دریافت کنید.

خرید کتاب تفسیر مبین با تخفیف مشخصات کتاب تفسیر مبین در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: آوای قرآن
نویسنده: ابوالفضل بهرام‌پور
تعداد صفحه: 611
موضوع: تفسیر قرآن
قالب: چاپی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان

 

صفحات کتاب :
611
کنگره :
‏‫‭BP98‏‏‫‬‮‭
دیویی :
‏‫‭297/179
کتابشناسی ملی :
6016237
شابک :
‏‫‭978-964-2599-48-6‬‬
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه تفسیر یک جلدی مبین