امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب استادفقط معلم نیست مربی هم هست

کتاب استاد فقط معلم نیست مربی هم هست مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با موضوع نقش و جایگاه اساتید دانشگاه‌ها در تربیت نسل آینده کشور به همت عادل طاهری حاجی‌وند جمع‌آوری و تدوین شده است.

نویسنده کتاب استاد فقط معلم نیست مربی هم هست با سعی و کوشش فراوان در سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) که در بین سال‌های 1381 تا 1398 که به طور مرتب، هر سال با اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور دیدار داشتند و صحبت کرده‌اند به منظومه تفکر ایشان درباره استاد دانشگاه تراز انقلاب اسلامی دست یافتند و آن را در کتاب استاد فقط معلم نیست مربی هم هست منعکس کردند.

ابتکار نویسنده در کتاب استاد فقط معلم نسیت ؛ مربی هم هست این است که با توجه به مجموعه سخنان مقام معظم رهبری سه نقش کلیدی از منظر معظم له برای استاد در نظر می‌گیرد و آنها را تبیین می‌کند، که شامل معلم بودن، محقق بودن و مربی بودن است. با این بیان که استاد وقتی در جایگاه استادی قرار می گیرد دانشجو را علاوه بر علم آموزی و راهنمایی‌اش در امر پژوهش، باید نسبت به تربیت وی نیز اهتمام و دغدغه داشته باشد. از این رو اگر کسی که در مقام تدریس قرار می‌گیرد نسبت به تربیت اهتمام نداشته باشد یا احیانا انحراف فکری و … باشد بی تردید دانشجویانی که از او قرار است بیاموزند بعید نیست که کشور را به تباهی و نابودی بکشانند. مثل آنچه که در زمان قبل از انقلاب در حال تحقق بود. ولی اگر استاد منشأ راهنمایی و خیر باشد دانشجویانی که زیر دست او تربیت می‌شوند کشور را به سوی عزت و سربلندی می‌کشانند.

لازم به ذکر است که این کتاب از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول جلوه استادی را به نمایش می گذارد و برای هر سه نقش وظایفی را تعیین می‌کند مثل تقویت هویت ایرانی اسلامی در بین دانشجویان، تزریق اعتقاد به «ما می توانیم» به دانشجویان، تعمیق ایمان و معنوی و تقویت روحیه امید و …

صفحات کتاب :
144
کنگره :
‫‭LB1779
دیویی :
‏‫‭174/937812
کتابشناسی ملی :
‏‫5980699‬‬
شابک :
978-964-531-930-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه استادفقط معلم نیست مربی هم هست