نظر شما چیست؟

معرفی کتاب توکل؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم

کتاب توکل؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم مجموعه سخنرانی شهید دیالمه است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است.

شهید دکتر حمید دیالمه از نخبگان و اندیشمندان ابتدای انقلاب اسلامی بود که پس از روشنگری های مختلف به دست منافقین در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

گزیده کتاب توکل؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم

جاده « احیای اندیشه دینی» بیش از آن‌که نیازمند سن و عمر طولانی باشد  نیازمند درکی عمیق از سیره و سلوک پیامبر رحمت(ص)، ائمه هدی(ع)،  دست‏ پرورده‌های آنان و علمای این مکتب است. لذا می‌توانی در این جاده جای  پای جوانی انقلابی و مخلص چون شهید دکتر دیالمه را نیز مشاهده کنی و طنین  صدای دردمندش را در این راه بشنوی.

دیالمه با نگاه جامعی که به ضعف‌های فکری و انحرافات موجود در جامعه آن روز داشت چاره را در دو حرکت همسو دید:۱.  تدوین مفاهیم صحیح دینی و تبیین آن برای نسل جوان.۲. به نقد کشیدن افکار و  اندیشه‌های انحرافی و التقاطی.

«معیاردهی» ویژگی برجسته کلاس‌های درس شهید  دیالمه است که مخاطبانش را با شاخص‌ها و موازین دینی آشنا کند تا در دام  گروه‌ها و جریان‌های ضداسلامی مطرح آن روز جامعه گرفتار نشوند. شهید دیالمه در این مباحث بر آن است تا به صراط مستقیم از زاویه‌ای نو بنگرد و ضرورت  ضابطه‌مند بودن این مسیر را در نگاه یک مسلمان روشن سازد. هدف شهید نشان  دادن ظرافت این راه و ضرورت الگوبرداری دقیق از رفتار و منش و به عبارتی سبک زندگی پیامبر و معصومین(ع) است و از همین رو است که بیشتر از ضوابط این راه سخن می‏‌گفت…

صفحات کتاب :
65
کنگره :
‏‫‬‭BP226/2‏‫‬‭‭‬‏‫‭/د9ت9 1395
دیویی :
‏‫‬‭297/466
کتابشناسی ملی :
4123716
شابک :
‏‫‭978-964-531-964-7
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه توکل؛ ضابطه حرکت بر صراط مستقیم