نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در مکتب پدر

کتاب در مکتب پدر، به خاطرات معنوی و رفتارهای آموزندۀ آیت‌الله العظمی حاج میرزا حبیب‌الله اراکی(ره) پروردۀ مکتب اهل بیت(ع) می پردازد.

رفتار بزرگان و شیوۀ زندگانی‌شان بهترین آموزش اخلاق و سازنده‌ترین درس خودسازی است تأثیری که شرح زندگانی انسان های وارسته در دل حق‌طلبان و جویندگان فضیلت و تقوا دارد چشم‌گیر و از سایر انواع مواعظ دل‌انگیز‌تر و سازنده‌تر و آموزنده‌تر است.

آیت‌الله العظمی حاج میرزا حبیب‌الله اراکی(ره) از نمونه ‏های بارز فضیلت و تقوا بودند. ایشان در خانوادۀ فضیلت و تقوا پرورش یافته و سال‌ها از خرمن علم و اخلاق عالمان بزرگ عصر خویش همچون آیت‌الله ‌العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی(ره) در قم و مرحوم آیت‌الله غروی ‌اصفهانی(ره) و آیت‌الله العظمی آقا ضیاء‌الدین عراقی(ره) و آیت‌الله العظمی شیخ محمدکاظم شیرازی(ره) بهره‏ مند گشته و سال‌ها توفیق مرافقت و ملازمت بزرگانی همچون امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی سید عبد‌الهادی شیرازی(ره) را داشتند و از لحاظ اخلاقی و عرفانی تحت تأثیر آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی(ره) بودند و ارادت خاصی به ایشان داشتند و از سویی از دوستان و رفقای صمیمی آیت‌الله شیخ عباس قوچانی(ره) بودند.

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
90
کنگره :
BP55/3‭‬ ‭/‮الف‬43‏‫‭‮الف‬4 1395
دیویی :
297/998
کتابشناسی ملی :
4093204
شابک :
978-600-441-067-0

کتاب های مشابه در مکتب پدر