امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
55,000
15%
ت 46,750

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دفترچه نیم سوخته یک تکفیری

کتاب دفترچه نیم سوخته یک تکفیری، شامل سه مستند در مورد تروریست های تکفیری است. مستند دفتر نیمه سوخته یک تکفیری، ترجمه دفترچه ای است که از جیب یک تروریست تکفیری در حومه حلب پیدا شده است. مستند «کودکانه های تکفیری» درباره یکی از کودکان 12 ساله داعشی در اردوگاه فاروق به اسم «احمد شهاب» است که با دختری به نام «وفا» آشنا شده و قصد جذب او را دارد. مستند «دیده بان تکفیری» حاصل برخی سوال و جواب های هنگام بازجویی از یک دیده بان کارکشته در منطقه شمال حمص است که در حین انجام عملیات انتحاری دستگیر شده است.

کتاب دفترچه نیم‌سوخته یک تکفیری نوشته محمدرضا حدادپور جهرمی(1363)، است. اصل اتفاقات حتی بسیاری از شخصیت‌های این مستند، واقعی و حاصل تحقیقات مفصل و دشوار در اسناد و مدارک موجود در سایت‌های داخلی و خارجی و منابع امین دیگر است اما قالب و شکل روایت آن مستندات، به‌ابتکار نگارنده است.


گزیده کتاب دفترچه نیم سوخته یک تکفیری

... الحمدلله… له الحمد… امروز بعد از مدت‌ها انتظار به پادگان الریف رسیدیم. برادر ابی‌خدیجه خیلی باهام حرف زد. راضیش کردم که دوره سه‌ماهه عقیدتی را مختصرتر شرکت کنم، چون فهمید که خیلی وقت ندارم…


... ناراحت نیستم از اینکه هنوز کارهای گزینش حل نشده اما دلم قرصه که موندگارم. کاش مادرم نمی‌دونست که باهاش دعوام شده. کاش بهش گفته بودم که تصمیمم چیه تا تحت تأثیر شبکه‌های مرتدین و منافقان قرار نگیره… امیدوارم عملیات‌ها نزدیک‌تر باشه تا دیگه مجبور نباشم به ابوعلا سر بزنم و اون هم مدام گیر بده که چرا ریشت از یک مُشت کمتره.


... کلاس عملیات، خیلی سخته. فکر نکنم به این زودی بتونم سر کسی رو ببرم. اما خیلی به خودشون مطمئنن. اون قدر که توقع دارن بعد سه ماه یا با کمربند انفجاری تردد کنم یا بتونم به پلیس شریعت ملحق بشم و سر و دست مردم رو قطع کنم …

صفحات کتاب :
104
کنگره :
PIR8341‭ /د13‏‫‬‭د7
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5417465
شابک :
978-600-441-199-8
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه دفترچه نیم سوخته یک تکفیری