امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سرشناسی، همسر شناسی

کتاب سرشناسی، همسر شناسی نوشته دکتر رضا مهکام و سعید شریف یزدی است. این کتاب به نحوه برقراری ارتباط و ازدواج سالم و پایدار با وجود تمام پیچیدگی ها و ظرافت ها می پردازد.

هدف اصلی کتاب سرشناسی، همسر شناسی آگاهی بخشی مناسب به جوانان در امر ازدواج است تا بتوانند واقع بینانه تر اقدام به ازدواج و انتخاب همسر کنند و در نهایت ازدواجی آسان، سالم و موفق داشته باشند. امید است این کتاب، زمینه  ازدواج های موفق و آسان را برای جوانان فراهم کند و به تبع آن تمایل روز افزون آن ها به ازدواج و تشکیل خانواده و در نهایت پایداری و دوام زندگی را شاهد باشیم.

امتیاز کتاب سرشناسی، همسر شناسی نسبت به سایر کتب در این زمینه علاوه بر کم حجم بودن، نو آوری خوبی در تعیین و تدوین ملاک همسرگزینی عنوان می کند. این کتاب در دو فصل اول به تعریف، اهداف فردی و اجتماعی و انواع ازدواج و همچنین آمادگی ازدواج براساس اسلام و روان شناسی و موانع عاطفی و اجتماعی آن می پردازد. و در فصل سوم به روش تبیین ملاک همسرگزینی اشاره دارد. سایر کتب در این زمینه به ارائه ملاک های همسر خوب بسنده می کنند.

 در فصل سوم طی فرایندی به جوانان آموزش می دهد که چگونه ملاک های مختص به خود را در انتخاب همسر تدوین کنند. فرایندی که از شناخت بدنی، روانی شناختی، باور و اعتقادات، مهارت و توانمندی ها، گرایش ها و رغبت ها و موقعیت ها با روشی مخصوص جهت تدوین ملاک ها و چگونگی تطبیق این ملاک ها با شخص مورد نظر تشکل و تدوین شده است.

گزیده کتاب سرشناسی، همسر شناسی

امروزه خانواده ها برای شروع ازدواج و تشکیل خانواده و به سر و سامان رساندن فرزندانشان، با مشکلات و معضلات متعددی روبه رو هستند که بسیاری از این مشکلات به سبب عدم آگاهی و شناخت جوانان و همچنین خانواده‌هایشان نسبت به ازدواج و تشکیل خانواده است. امروزه ازدواج با توجه به تحولات اجتماعی و شرایط جهانی، مانند هر امر مهمّ دیگری نیازمند بازخوانی و تعلیم دقیق به جوانان است و باید واحدهای درسی و دوره‌های آموزشی مفصلی برای جوانان گذاشته شود تا جوانان با آموزش صحیح و دقیق و کاربردی، با اطمینان خاطر و انگیزۀ بالا به این امر مقدس و مبارک اقدام نمایند.

هدف اصلی این کتاب، آگاهی بخشی مناسب به جوانان در امر ازدواج است تا بتوانند واقع بینانه‌تر اقدام به ازدواج و انتخاب همسر کنند و در نهایت ازدواجی آسان، سالم و موفق داشته باشند.

صفحات کتاب :
155
کنگره :
BP258/5
دیویی :
297/725
کتابشناسی ملی :
6076537
شابک :
978-600-441-262-9
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه سرشناسی، همسرشناسی