امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,000
خرید چاپی
45,000
10%
ت 40,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب در مکتب مصطفی جستاری علمی درباره سیره تربیتی مصطفی صدرزاده(شهید مدافع حرم)، به‌عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی است. این کتاب را جمال یزدانی بر اساس تحقیقات محمدمهدی رحیمی نوشته‌ است.

معرفی کتاب در مکتب مصطفی

در چهار دهه‌ی جمهوری اسلامی، تجارب متعددی در حوزه تربیت رسمی و تربیت غیررسمی رخ داده است.
تاریخ شفاهی ارکان تربیت، تجربه‌نگاری آن‌ها و نسبت‌سنجی میان جریان‌های تربیتی با نظریۀ تربیتی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین پژوهش‌هایی است که باید به صورت جامع صورت بگیرد.
گرچه در این سال‌ها تاریخ شفاهی فعالیت‌های تربیتی در دهه شصت صورت گرفته است، اما این مواد خام به ادبیات دانشگاهی وارد نشده است تا مبنای تولید خروجی‌هایی علمی در حوزه تربیت اسلامی قرار بگیرند.
تجربیات انباشته مربیان، به‌خصوص بعد از انقلاب اسلامی می‌تواند منبعی معرفتی برای تدوین نظریه تربیت انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

 مستند عابدان کهنز

مستند «عابدان کهنز»، روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸ و فتنه تروریست‌های تکفیری در سوریه حضوری فعال داشته‌اند. شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیر حسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیر المومنین (ع) کُهَنز هستند. مستند عابدان کهنز

خلاصه کتاب در مکتب مصطفی

نویسنده کتاب در مکتب مصطفی با نگاه به تربیت غیررسمی، از جمله طرح تربیتی صالحین که توسط سازمان بسیج مستضعفین اجرا شده است، به این موضوع می‌پردازد که مستشاران، فرماندهان و رزمندگان جوان در میدان نبرد با تکفیری‌ها در سوریه، نشان می‌دهد که جریان تربیت غیررسمی، که اکثرا در پایگاه‌های بسیج و هیئات حضور دارد، توانسته است نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی را توانمند تربیت کند. رفتار و عملکرد این نوع نیرو‌ها در سوریه، سؤالی را در ذهن نگارنده ایجاد می‌کند که: «چرا الگوی تربیتی در تشکّل‌های مردمی، باعث تربیت نیروی انسانی در نبرد میدانی سوریه شده است؟

وی برای پاسخ به این پرسش، از میان شهدای مدافع حرم، مصطفی صدرزاده را برای مطالعه برمی‌گزیند.
تا امروز، چند عنوان کتاب درباره این شهید به رشته تحریر درآمده که عمدتاً روایت زندگی و خاطراتی از این شهید مدافع حرم است.

کتاب در مکتب مصطفی قصد دارد شهید صدرزاده را به عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی معرفی کند و به همین جهت، آن را می‌توان جزو اولین آثار مکتوب در حوزه شهدای مدافع حرم دانست که با نگاه تربیتی و علمی به سراغ این شهدا رفته است.

کتاب در مکتب مصطفی اعتراضی است به سانسور مدافعان حرم در جامعه علمی؛ چرا که جامعه علمی بعضاً تجربیات زیسته خودمان را سانسور می‌کند.
صدرزاده متولد ۱۳۶۵ است، او از سن ۱۳سالگی در پایگاه بسیج مسئولیت و فعالیت‌های مختلف در کار تربیتی داشته است.
صدرزاده که از سال ۱۳۹۲ برای مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری به سوریه می‌رود و فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش می‌گیرد، آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب به مقام شهادت نائل می‌آید.

خرید کتاب در مکتب مصطفی

این کتاب را در فراکتاب در دو قالب الکترونیک و چاپی در فراکتاب خریداری کنید.

پی دی اف کتاب شهید مصطفی صدرزاده

کتاب در مکتب مصطفی pdf در فراکتاب در نسخه الکترونیک در دسترس شماست و می‌توانید آن را در نرم افزار دانلود کنید و یا به صورت آنلاین مطالعه بفرمایید.

دانلود کتاب در مکتب مصطفی

برای تهیه و دانلود کتاب در مکتب مصطفی می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی فراکتاب اقدام کنید.

دانلود کتاب در مکتب مصطفی مشخصات کتاب در مکتب مصطفی در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: راه یار
نویسندگان: جمال یزدانی و محمد مهدی رحیمی
تعداد صفحه: 104
موضوع: الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل‌های مردمی ـ شهید مصطفی صدرزاده
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
104
کنگره :
BP52/66‭‬ ‭/ص4‏‫‬‬‮‭د4 1398
دیویی :
297/996
کتابشناسی ملی :
5600610
شابک :
978-622-95549-2-0
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه در مکتب مصطفی