امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 19,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روانشناسی شهرت

کتاب روانشناسی شهرت نوشته گیل استیور است که توسط احسان شاه قاسمی ترجمه و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. درباره سلبریتی ها مطالب بسیاری نوشته شده که بیشتر آن ها متعلق به بیست سال گذشته اند؛ با این حال، عجیب است که یافتن تعریفی کوتاه از سلبریتی این همه دشوار است.

 انگاشت شهرت به سادگی به معنای شناخته شدن یا «معروف بودن» نیست، بلکه نشان می دهد چرا شخصی شناخته شده است. کارن استرنهایمر سلبریتی را چنین تعریف می کند: هرکسی که یک توده بحرانی از غریبه ها تماشا می کنند، متوجه حضورش می شوند و او را می شناسند» سلبریتی یعنی علاقه به زندگی شخصی یک شخص.

گزیده کتاب روانشناسی شهرت

در بیست سال گذشته، شاهد برآمدن علاقۀ روزافزونی به سلبریتی ها، به خصوص از سوی استادان دانشگاه، بوده ایم. یک ژورنال کاملاً جدید، به نام مطالعات سلبریتی ها، در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد. در صفحۀ داخلی این ژورنال آمده: «مطالعات سلبریتی ها ژورنالی است که بر واکاوی انتقادی شهرت، ستارگی و معروفیت متمرکز می شود. این ژورنال با کمک گستره ای از رویکردهای میان رشته ای، شکل های رسانه ای، دوره های تاریخی و زمینه های ملی می کوشد شهرت را بفهمد.» گریم ترنر (۲۰۱۰) در شمارۀ آغازین این ژورنال توضیح می دهد چرا این ژورنال لازم بود؛ دلایلی که او بر می شمارد همان دلایلی است که کتاب حاضر را به امری ضروری بدل می کند؛ به خصوص با توجه به اینکه سلبریتی ها توجه ما را به خودشان معطوف کرده اند و در جهان رسانه زدۀ سدۀ بیست و یکم ما را به مصرف وادار می کنند.

سلبریتی ها در فضای رسانه ای زندگی می کنند. اگر دربارۀ سلبریتی ها گفت وگو نشود (برخی بر این گفت وگوها عنوان «شایعه» می گذارند)، شهرت یا معروفیتی وجود نخواهد داشت و بدون رسانه ای که در آن گفت وگو شکل بگیرد، سلبریتی ها وجود نخواهند داشت. شهرت یک چیز اجتماعی است و نمی تواند به تنهایی معنا داشته باشد.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
128
کنگره :
‫‬‭‬‭BF503
دیویی :
‏‫‬‭‬‬‭153/8
کتابشناسی ملی :
6177457
شابک :
‫‭978-600-03-3482-6‬‬

کتاب های مشابه روانشناسی شهرت