امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,750
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
35,000
15%
ت 29,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سلبریتی‌های اینترنتی

تحقیقی جامع درباره پدیده ای به نام سلبریتی‌های اینترنتی که در سال‌های اخیر بر سر زبان‌ها افتاده است. این کتاب مجموعه‌ای اثر گذار از ایده‌ها و استدلال‌های نو را عرضه می‌کند تا به ما کمک کند یکی از پدیده‌های اصلی زمانمان را بفهمیم و درباره آن پژوهش کنیم.

گزیده کتاب سلبریتی‌های اینترنتی 

قطع به یقین، می‌توان گفت که ظهور رسانه‌های اجتماعی در فراگیریِ مفهوم «سلبریتی» نقش اصلی را داشته است. بدین معنا که تجربۀ پیشین ما از مسئلۀ «شهرت» و افراد «مشهور» یا «معروف» کاملاً متفاوت از وضعیت کنونی ماست و اساساً مفهوم سلبریتی با فرد مشهور در عالم سیاست یا حتی یک «ستاره» در یک فیلم یا یک ورزش خاص متفاوت تلقی می شود؛ به گونه ای که این مفهوم با کسب درآمد برای یک شخص یا یک شرکت یا حتی یک جریان سیاسی همراه است. ...

... در سال 2010، پوشش مسلط مطبوعاتی و گفت وگوها دربارۀ شهرت اینترنتی فقط روی یک شهرت خاص متمرکز بود: نفوذداران. نفوذداران پیشاهنگان سلبریتی های اینترنتی اند، چون آن ها به وسیلۀ این واقعیت که شهروند اینترنت اند و سلبریتی های اینترنتی‌اند گذران زندگی می کنند. چندین گزارش خبری موفقیت و آیندۀ روشن نفوذداران جوان را تحسین کرده اند؛ از این نفوذداران می توان به تروی سیوان، اهل استرالیا، اشاره کرد که ویدئوهای خانگی او در یوتیوب درنهایت باعث شد بتواند یک قرارداد خوانندگی با شرکت ای ام آی استرالیا امضا کند، کار بازیگری در هالیوود را آغاز کند و مجلۀ تایم نام او را به عنوان یکی از بیست و پنج پرنفوذ نوجوان سال 2014 بیاورد. 

با وجود این، گزارش های دیگری روی نقص ها و رسوایی های صنعت نسبتاً  نوین نفوذداران متمرکز بوده اند و نمونۀ آن یوتیوب باز بریتانیایی، زو ساگ، بود که مشخص شد از یک سایه نویس استفاده می‌کرده است. زو ساگ رکورد تندترین مراسم گشایش فروش رمان را شکسته بود و در سال 2014 بیش از 78 هزار نسخه را در یک روز به فروش رسانده بود. اما شهرت اینترنتی مفهومی بسیار گسترده تر و با تاریخی بسیار بلندتر از تاریخ نفوذداران است.

کتابشناسی ملی :
5804519
شابک :
‏‫‬‭978-600-03-3257-0
سال نشر :
‏‫1398
صفحات کتاب :
156
کنگره :
HM851
دیویی :
302/231

کتاب های مشابه سلبریتی های اینترنتی