امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 20,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مهارت های زندگی خانوادگی

کتاب مهارت های زندگی خانوادگی  مجموعه‌ای از آیات نورانی قرآن و روایات اهل البیت درباره تشکیل و تداوم زندگی خانوادگی است تا مورد استفاده اساتید گرانقدری قرار گیرد که شیوه مناسب انتخاب همسر و همسرداری را به زوج‌های جوان می‌آموزند و همچنین جوانانی که در این موضوعات نیازمند آشنایی با رهنمودهای خداوند مهربان هستند. 

بنابراین به ذکر آیات، روایات و ترجمه آن ها اکتفا کرده‌ایم و تنها در آغاز هر فصل، برخی شاخص‌های زندگی موفق خانوادگی را براساس آیات و روایات آن فصل برشمرده‌ایم. در مواردی نیز به برخی مهارت‌های زندگی موفق در آغاز و پایان هر فصل، اشاره اجمالی شده است تا به اختصار شیوه عملی کاربرد این شاخص‌ها در زندگی مشترک ارائه شود.

 باید توجه داشت که معمولاً آیات و روایات، معیارهای کلی برای زندگی موفق خانوادگی را ارائه می‌کنند و بسیاری از راهکارهای اجرایی و عملی برای تحقق این معیارها را باید با بهره‌گیری از عقل و خرد دریافت؛ این امر امروزه با عنوان مهارت‌های زندگی خانوادگی مطرح می‌شود. مجموعه حاضر درصدد ارائه همه این مهارت‌ها نیست، همان‌گونه که درصدد ارائه همه شاخص‌های زندگی موفق خانوادگی نیست؛ زیرا برخی از این شاخص‌ها را باید از آن دسته متون روایی‌ دریافت که ویژه مباحث خانواده نیستند، بلکه معیارهای کلی زندگی موفق را ارائه می‌دهند

گزیده کتاب مهارت های زندگی خانوادگی

قوانینی که در اسلام وضع شده و مقدمه ایجاد عفاف فردی و اجتماعی می‌گردد:

·          رعایت پاکدامنی که ارزشی والاست، شیوه عاقلان است؛ فرد را تا مرتبت ملکی از ملائک اوج می‌دهد و نیز سبب جلب رحمت الهی در رنج و هراس قیامت می شود.

·          پاسداشت ارزشهای انسانی تا افراد اسیر شهوات نفسانی نگردند که شهوات شیطانی عقل شریف آدمی را تخریب کرده، آغازی طرب انگیز دارد و پایانی پر محنت.

·          توجه به ارزش اخلاقی حیا در روابط با جنس مخالف.

·          کنترل احساس و مدیریت آن. خداوند بر دشواری کنترل این احساس ناظر است و به فرد اجر مجاهد «فی سبیل الله »، داده او را وارد در بهشت خواهد کرد.

·          احترام به حریم خصوصی افراد تا در خلوتگاه زنان یا مردان بدون اطلاع وارد نشوند.

·          پرهیز از دوستی حرام با جنس مخالف که سبب تباهی اعمال نیک شده و فرد را زیانکار خواهد ساخت.

·          پرهیز از ارتباط غیرضروری با جنس مخالف خصوصاً در محیط خلوت.

·          دوری از زمینه هایی که فرد را گرفتار عشقی با سرانجام نامشخص می‌سازد و هوسها را در وجود آدمی شعله‌ور می کند

·          پنهان نمودن جلوه‌های جنسی در روابط اجتماعی، مانند: رعایت حجاب توسط زنان، خودداری از سخن گفتن با صدای محرک زنانه، پرهیز از تماس بدنی هرچند اندک با جنس مخالف، پرهیز از نگاه مبتذل جنسی.

·          رعایت موازین شرعی در روابط جنسی.

کنگره :
‭BP258‬
دیویی :
‭297/72‬
کتابشناسی ملی :
5906327
شابک :
978-964-531-290-7‬‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
300

کتاب های مشابه مهارت های زندگی خانوادگی در آئینه آیات و روایات (جلد اول)