امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نگرشی بر تحولات صنایع دستی جهان

کتاب نگرشی بر تحولات صنایع دستی جهان مشتمل است بر کلیاتی درباره صنایع دستی و وضعیت کنونی آن، موقعیت صنایع  دستی در کشورهای مختلف جهان، سخنی پیرامون سازمان های داخلی مرتبط با صنایع  دستی و ضرورت هماهنگی میان آن ها، سازمانهای بین المللی مرتبط باصنایع دستی و آشنایی با صنایع دستی برخی از کشورهای جهان.

قابل ذکر است این نخستین منبع فارسی در زمینه صنایع دستی کشورهای پنج قاره  دنیاست که برای آشنایی هر چه بیشتر دست اندرکاران و علاقه مندان به صنایع  دستی فراهم آمده است. این کتاب مشتمل بر پنج فصل بوده که فصل آخر  اختصاصاً به بررسی صنایع دستی در کشورهای جهان می پردازد. فصل چهارم معرفی  سازمانهای بین المللی مرتبط و فصل سوم سازمانهای داخلی مرتبط را مد نظر  دارد.

گزیده کتاب نگرشی بر تحولات صنایع دستی جهان

از مجموعه تعاریفی که برای صنایع دستی گفته شده است، به نظر می‌رسد تعریف زیر که توسط گروهی از کارشناسان سازمان صنایع دستی ایران ارائه شده، دقیق‌تر و جامع‌تر باشد؛ چراکه با وضعیت فعلی این هنر صنعت ارزنده انطباق بیشتری دارد:

صنایع دستی به مجموعه‌ای از هنر صنعت‌ها اطلاق می‌شود که به طور عمده با استفاده از مواد اولیه بومی و انجام قسمتی از مراحل اساسی تولید به کمک دست و ابزار دستی ساخته می‌شود که در هر واحد آن ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگر سازنده به نحوه تجلی یافته و همین عامل وجه تمایز اصلی این گونه محصولات از مصنوعات مشابه ماشینی و کارخانه است.

صفحات کتاب :
188
کنگره :
‏‫‬‭TT160‏‫‬‭/ن9ن8 1386
دیویی :
‏‫‬‭747/5
کتابشناسی ملی :
‎1‎1‎7‎5‎9‎2‎2
شابک :
978-964-471-629-4
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه نگرشی بر تحولات صنایع دستی جهان