نظر شما چیست؟

معرفی کتاب گفتگوی دال با الاغ

در کتاب گفتگوی دال با الاغ دو داستان کوتاه با نام های گفتگوی دال با الاغ و تشییع جنازه احمد شاملو به نویسندگی محمود گلابدره ایی  عرضه شده است. سید محمود قادری که با نام هنری محمود گلابدره یی شناخته می شود از اثرگذارترین نویسندگان دوران معاصر است که نقش و تأثیر ادبی او در هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. شاخصه اول و همیشگی قلم گلابدره یی در ایجاد یک پیوند دائمی از شخصیت شناسی قهرمانان قصه هایش است نه آن که به امروز و یا گذشت های دور برنگردد، بلکه این ادراک همچنان ریشه در ساختار شخصیت و رفتار اصیل بومی بودن این نویسنده دارد و آنچه گلابدره یی را از دیگر نویسندگان معاصر قصه و رمان امروز متمایز و تفکیک می کند پایبندی قلم او به اعتبارات فکری تمام نسل های ایرانی و شرقی است.

محمود گلابدره یی در سال 1318 در شمیران تهران و در خانواد های سرشناس به دنیا آمد. پدر و پدر بزرگش از بزرگان اما مزاده قاسم و شمیران بودند. مادرش نیز دختر یکی از روحانیون معتبر سرچشمه تهران بود.

گزیده‌ای از کتاب گفتگوی دال با الاغ



... میگی بگو بیا با هم گفتگو بگو و مگو کنیم. چه گفتگویی داریم آقای شین ِ و ی و طای دسته دار و الف ِ انار و نون نون و القلم و ب ی بسم اهلل و زی اذا ِ زلزلت االرض زلزالها و ری شهر ری و گ ی گالبدرهیی که بوی گالش، مث ش تا تجریش با موج نسیم توچال میرفت آقای آمریکا که حاال آمدی میگی، بیا با هم گفتگو کنیم.


... از سر ۲ راهی قُلهک تا سرپیچ حسینیه ارشاد ۶ دفعه رفتی تا سر صف و برگشتی تا آخر صف، صف به صف دخترا دست به دست هم زنجیروار، یکی یه گل گلایل به دست، دور تا دور بیض یی دسته، سردسته تابوت احمد شاملو، پشتش محمود دول تآبادی روی یه نیسان، از روی آخرین کتاب شعر شاملو، شعری رو مث مُرد هیی که تازه زنده شده، از شدت درد غم دروغ یی دوست و رفیقی که تا چند سال قبل قبولش نداشت، گاهی یکی، گاهی ۲ کی، گاهی هم کشککی م یگفت، آنک خون. خنجر. خشم. نفرت. آنک...

صفحات کتاب :
48
کنگره :
PIR8192 /ل23‭‬‏‫‬‮‭گ7
دیویی :
‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
4680986
شابک :
‫‭978-600-441-104-2
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه گفتگوی دال با الاغ