امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غنچه ی دلتنگ

کتاب غنچه ی دلتنگ، مروری بر زندگانی، شخصیت و فضایل امام حسن مجتبی(ع) و حوادث مهم دوران امامت آن امام است. در کتاب غنچه ی دلتنگ نخست به توصیف اوصاف ظاهری امام حسن مجتبی پرداخته شده و سیمای آن امام و نیز آراستگی ظاهر و چهره ایشان توصیف شده است. 

آنگاه به برخی از مکارم اخلاقی آن امام اشاره نموده و ابعادی از فروتنی آن امام، سخاوت ایشان، کرم و عفو او نسبت به دیگران، حلم و مدارای آن امام در قبال مخالفان و دشمنان خویش، جوانمردی، خوش‌خلقی، راستگویی، سیاست‌مداری، فعالیت‌های اقتصادی، پاکدامنی، پارسایی، خاموشی، دوراندیشی، خردورزی، بزرگواری، شجاعت و دلیری، دانشوری، مدیریت، مظلومیت، نیکوکاری، خداباوری، عبادت، زهد، نیایش، گشاده‌‌دستی، خدمات اجتماعی، دین‌باوری، همسایه‌داری و برخورد ملاطفت‌آمیز امام حسن مجتبی در قبال همه مردم را بیان کرده است.

گزیده کتاب غنچه ی دلتنگ

در واپسین ساعت های زندگی، یکی از یارانش بنام جناده پسر ابی امیه از او خواست پندش دهد؛ حضرت در بستر بیماری به وی فرمود: آری، خود را برای سفر آخرت آماده کن و پیش از آنکه اجلت فرا رسد، توشه خود را بدست آر.

 بدان که تو دنیا را می جویی و دنیا تورا. و هم و غم روزی را که نرسیده، به امروز که در آنی بار مکن. و بدان که از مال بیش از قوت خود بدست نمی آوری مگر که در آن، نگهبان برای دیگرانی. و نیز بدان که در حلال دنیا حساب و در حرام آن عقاب و شبهه ناک آن عتاب است.


صفحات کتاب :
240
کنگره :
BP40‭‮‬‏‫‬‭/س87غ9 1393‭‮‬
دیویی :
297/952‭‮‬
کتابشناسی ملی :
3236562‬
شابک :
978-964-531-521-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه غنچه ی دلتنگ