امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
60,000
15%
ت 51,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب خلوت شیطانی


غریزه ی جنسی یکی از غرایزی است که خداوند حکیم برای رشد جسم و روح و نیز دوام نسل ها، در وجود انسان قرار داده است. خودارضایی و استمناء یکی از ثمره های منحرف شدن این غریزه از مسیر صحیح خویش است که متاسفانه عده ای از نوجوانان و جوانان به علت آگاهی نداشتن از عواقب و مضرات این عمل به آن گرفتار شده اند. کتاب خلوت شیطانی در 6 فصل تنظیم شده است. خودارضایی از منظر قرآن و روایات؛فصل اول این کتاب را تشکیل می دهد. مولف در فصل دوم نیز این گناه و عمل پرضرر را از دیدگاه دانشمندان و متخصصان غربی مورد بررسی قرار داده است.

عوامل و زمینه های گرایش به این عمل شوم فصل بعدی است که نویسنده سعی نموده آن را مورد بررسی دقیق قرار دهد. در فصل چهارم ضررهای و زیان های جسمی و روحی خودارضایی بیان شده و در ضمن به شبهاتی و سوالاتی که در مورد این موضوع وجود دارد پاسخ مستدل و علمی داده شده است. نگارنده در فصل پنجم کتاب به تعدادی از نامه ها و درد دل های کسانی که مبتلا به این گناه هستند پرداخته و بالاخره در فصل ششم کتاب سعی شده راه درمان و رهایی از این عمل با ارائه برنامه ای منظم ارائه شود.

 نکته قابل توجه آن است که مطالب این کتاب فقط برای کسانی که گرفتار این عادت زشت اند نیست بلکه مطالب به گونهای است که علاوه بر افراد مبتلا؛ مورد استفاده پدر و مادرها و نیز نوجوانان و جوانانی که مبتلا نیستند و دوست دارند هیچ وقت گرفتار نشوند نیز می باشد. شایان ذکر است کتاب خلوت شیطانی برگزیده سومین جشنواره علامه حلی (ره) است.


گزیده کتاب خلوت شیطانی

 

«خودارضایی» که به آن در مردان «استمناء» و در زنان «استشهاء» می گویند، به معنای این است که: «انسان- نعوذبالله- بدون عمل نزدیکی و جماع؛ به قصد خروج منی، با خود کاری کند که منجر به خروج منی شود. برای اینکه این تعریف کاملا روشن شود و به سوالات احتمالی پاسخ داده باشیم ذکر چند نکته و مسئله ضروری به نظر می رسد: 

نکته ی اوّل: احکام منی در زنان با مردان کمی متفاوت است. در مردان اگر ماده ی منی بیرون آید شخص جنب می شود. اما در زنان اگر از آن ها در زمانی که به اوج لذت جنسی رسیده اند رطوبتی بیرون آید آن رطوبت در حکم منی است و جنب محسوب می شوند. پس دختران و زنان اگر مرتکب این عمل زشت شوند و به اوج لذت جنسی برسند، رطوبتی که در آن حال از آن ها خارج می شود حکم منی دارد، و عمل آن ها استمناء محسوب می شود. 

 

نکته ی دوّم: پزشکان و متخصصان نیز خودارضایی را همین گونه تعریف نموده اند و اگر بعضی از آن ها در تعریف خودارضایی حالت بدون انزال را هم ذکر کرده اند از این جهت بوده که زنان را هم شامل شود. 

 

نکته ی سوّم: آن است که از دیدگاه فقهاء و شرع مقدس اسلام اگر شخصی به نیت خروج منی، با خود کاری کند که منی خارج شود، اما به هر دلیل منی خارج نشود باز این کار، گناه و بدون شک از مصادیق شهوت رانی حرام خواهد بود. پس عده ای نباید این گونه تصور کنند که اگر منی از آن ها خارج نشود مرتکب عمل حرامی نشده اند. پزشکان و متخصصان نیز تصریح دارند که اگر استمناء حتی بدون انزال (خروج منی) باشد باز سبب پیدایش عوارضی در جسم و روح شخص خواهد شد. 

 

نکته ی چهارم: استمناء و خودارضایی منحصر در یک حالت خاص و یا یک شیوه ی خاصی نیست، بلکه شامل هر کاری که باعث شود انسان به اوج لذت جنسی و یا ارضای جنسی خارج شدن منی برسد؛ می شود ولو آن کار، نگاه به یک فیلم مستهجن و یا حتی فکر به مسائل شهوت انگیز به قصد استمناء باشد. متأسفانه بعضی از جوانان متوجه این نکته نیستند و به خیال این که استمناء و خودارضایی منحصر در یک حالت خاص است، ناخودآگاه به این عمل شوم گرفتار می شوند. 

 

نکته ی پنجم: زن و شوهر می توانند به وسیله بازی با بدن یکدیگر از هم لذت ببرند و از لحاظ شرعی نیز حرام نمی باشد حتی اگر منجر به خروج منی شود و این کار استمناء نیز محسوب نمی شود. یعنی مثلا مردی به قصد بیرون آمدن منی با بدن همسر خود بازی کند و یا به همسر خود بگوید با بدن وی بازی کند تا منی بیرون آید. البته علی رغم این که این کار حرام نیست اما توصیه ما این است که زن و شوهر مخصوصا کسانی که دچار خودارضایی هستند و می خواهند ترک کنند، تا می توانند از این کار- بازی با بدن یکدیگر به قصد ارضا و خروج منی - پرهیز کنند و غریزه جنسی خود را در نهایت بوسیله جماع و نزدیکی اشباع کنند. چرا که این کار می تواند بعد از مدتی اثرات منفی روحی به همراه داشته باشد. اشتباه نشود! بازی با بدن یکدیگر توسط زن و شوهر هیچ اشکالی ندارد بلکه مقصود من در مواردی است که فقط به وسیله بازی با یکدیگر خود را ارضا می کنند و در نهایت منجر به خروج منی می شود. 

 

نکته ی ششم: همان گونه که گفتیم استمناء در زنان هم وجود دارد ولی از نظر اسلام و علم روانشناسی عمل آنان را «استشهاء » م یگویند، اما از نظر عوارض و خطرهایی که به بار م یآورد، با عوارض استمناء که در مردان است مساوی است و هیچ فرقی ندارد و بلکه در مواردی شاید خطرات بیشتری هم داشته باشد. خودارضایی و استمناء در واقع، یک نوع کامجوئی بدلی و سوء استفاده کردن شخص از خودش می باشد. این کار علاوه بر این که مانند سایرانحرافات جنسی دیگر از دیدگاه شریعت اسلام حرام و ممنوع است و جزو گناهان کبیره محسوب می شود، ضررهای فراوانی، هم برای جسم و هم برای روح و روان انسان دارد. شخصی که این کار را می کند انواع خطرها و بیمار یها را به سوی خویش دعوت می کند. این کار کم کم به صورت یک عادت م یشود و انسان را به خود معتاد می کند و در واقع این همان نقط هی آغاز بدبختی و هلاکت شخص است. خودارضایی، تمام توان و نیروی انسان را از بین می برد و بدن سالم و قوی انسان را، در برابر کوچک ترین بیماری ضعیف و ناتوان می سازد حتی به گونه ای که به گفت هی متخصصان یک سرماخوردگی همراه با تب می تواند انسان مبتلا و معتاد را به مرز مرگ پیش ببرد. لذا دین مبین اسلام برای این که این ضربه سهمگین بر پیکر نورس و رشید نوجوانان و جوانان وارد نشود و روح و روان آنان از این مخرب ها در امان بماند این عمل شوم را حرام کرده است. 

 

ما در مباحث آینده سعی می کنیم این عمل زشت را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم. 

صفحات کتاب :
200
کنگره :
BP250/55‏‫‭/س86خ8
دیویی :
‏‫‬‮‭297/632
کتابشناسی ملی :
2515002
شابک :
‏‫‭978-964-531-365-2‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه خلوت شیطانی