امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب صدرا

کتاب صدرا، حاصل سال ها کوشش و پویش آقای اسماعیل محمدی در جمع آوری مطالب و نکات مختلف، در موضوعات گوناگون است. انگیزه بنده نیز، آشنا نمودن مخاطبان خصوصاً نسل جوان با مسائل متنوع علمی ، فلسفی، عرفانی و شعر و همچنین بزرگان این عرصه ها، در قالب شیرین و جذاب، «یعنی رمان! آن هم با زبان نثر و نظم و به نام صدرا که خود دایره المعارف» زمان خویش و حلقه اتصال این علوم بوده است.

گزیده کتاب صدرا

حدود سه ماه از اولین باری که سمیرا را دیدم می‌گذشت و من همچنان در اشتیاق این بودم حتی برای چند لحظه و در حد یک سوال و جواب با او هم کلام شوم، تا اینکه به صورت اتفاقی و جالب، زمان موعود فرا رسید. ماجرا از این قرار بود که شوهر دبیر ادبیات سمیرا، با پدرم در کارخانه، همکار بودند و ارتباط آن ها، حتی پس از بازنشستگی حفظ شده بود. در یکی از شب ها، پدرم، همکار سابقش را با خانواده دعوت می کند و مادرم هم قبلاً از مادر سمیرا، خواسته بود آن شب جهت کمک به خانه ما بیاید.

سمیرا هم که اطلاع داشت ما میزبان دبیرشان هستیم، همراه مادرش آمد. هنگامی که مهمان ها نشسته بودند و سمیرا با دبیرش در حال گفتگو بود، من به بهانه سوال کردن، کتاب ادبیاتم را برداشتم و نزدشان رفتم و با پررویی آمیخته با ترس، یکی دو تا سوال کردم و با پاسخ های خانم دبیر، نطقم حسابی باز شد و با توجه به اینکه از بچگی هم کمی به شعر و ادبیات علاقه و مطالعه داشتم، شروع کردم از حافظ و سعدی و مولانا سخن گفتن، که پس از رفتن آنها، خودم نیز در شوک بودم که این همه اطلاعات ربط و بی ربط، چگونه در آن چند دقیقه از من صادر شده بود؟!
بعد متوجه شدم این تنها قدرت عشق است که می تواند چنین هیجانی را درونم ایجاد کند تا جایی که اصلاً به اطرافم توجهی نداشتم و تنها سمیرا را می دیدم که با نگاه توأم با خجالت، به سخنان و بهتر بگویم، خطابه من، گوش می داد. خانم دبیر هم، با تکان دادن سر، ظاهراً کلمات و حرف های مرا تایید می نمود و شاید او نیز احساسم را می‌فهمید.

صفحات کتاب :
293
کنگره :
PIR8361
دیویی :
8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7392509
شابک :
978-622-292-278-8
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه صدرا