کتاب حکمت اسلامی و عالم معاصر pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حکمت اسلامی و عالم معاصر

کتاب حکمت اسلامی و عالم معاصر از یک مقدمه به نوشته غلامحسین خدری عضو هیأت علمی گروه فلسفه، کلام و عرفان اسلامی و چهار بخش سخنرانی‌ها، حکمت اسلامی و عالم معاصر از منظر چهار تن از حکمای اسلامی، حکمت اسلامی و چالش‌های عالم معاصر و حکمت اسلامی و چالش‌های فرهنگی معاصر تشکیل شده است. 

در بخش سخنرانی‌ها، واقعیت‌های وجودی فلسفه اسلامی توسط آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای؛ مباحثی پیرامون مسائل اثبات وجود خداوند توسط آیت‌‌الله احمد بهشتی؛ ضرورت بازخوانی حکمت سینویِ مترتب بر اصول مشائی در زمان ما توسط آیت‌الله سیدحسن مصطفوی؛ جایگاه حکمت اسلامی در اندیشه فلسفه معاصر توسط رضا داوری‌اردکانی و موقعیت فلسفه در زمان حاضر توسط غلامحسین ابراهیمی‌دینانی ارائه شده است.

 بخش دوم کتاب تحت عنوان حکمت اسلامی و عالم معاصر از منظر چهار تن از حکمای اسلامی از چهار فصل حکمت اسلامی و شهید مطهری، حکمت اسلامی و علامه طباطبایی، حکمت اسلامی و علامه جعفری، حکمت اسلامی و آیت‌‌الله جوادی آملی تشکیل شده است. بخش سوم کتاب شامل چهار فصل حکمت اسلامی و آینده‌پژوهی، حکمت اسلامی و خداباوری و چالش‌های اخلاقی، حکمت اسلامی و معرفت‌شناسی، حکمت اسلامی و معنای زندگی و ادیان جدید است.

گزیده کتاب حکمت اسلامی و عالم معاصر

حکمت ناب اسلامی با استمداد از منابع اصیل عقلانی- وحیانی که در تاریخی پر فراز و نشیب و در یک فرایند تطوری، به چشمۀ غنیّ حکمت متعالیه متصل شد و از آن پس نیز به برکت وجود حکمایی چونان «راسخین فی العلم» تا زمانۀ ما، وجود و حضوری مستمر و پویا یافته، همواره در هر دورۀ تاریخی با پرسش های روزگار خود مواجه و در ارائۀ راه حل های عملی، نهایت تلاش خویش را به کار بسته است.

صفحات کتاب :
589
کنگره :
BBR14‏‫‬‮‭/خ4ح8 139۱
دیویی :
189/1
کتابشناسی ملی :
2814725
شابک :
978-964-426-607-2‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه حکمت اسلامی و عالم معاصر