امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,600
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اخلاق کارگزاران

کتاب اخلاق کارگزاران نوشته علی اکبر ذاکری است که توسط انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است. در مجموعه از چشم انداز امام علی (ع) چهل موضوع مهم و اساسی از منظر آن حضرت ترسیم شده است. در تدوین این مجموعه کم نظیر که تا کنون برخی از دفاتر آن به چاپ های بیش از ده نوبت رسیده اند به اقتضائات مخاطب اصلی آن یعنی نوجوانان و جوانان توجه خاص شده است.

در هر دفتر از این مجموعه به تنهایی بحث مستقلی مطرح و به پرسش و شبهه ای اساسی پاسخ داده شده است و نثر روان، جذاب، جوان پسند و کم حجم از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه ی چهل جلدی از چشم انداز امام علی (ع) می باشد.
روایت دریا، شهید و شهادت، برادری داشتم که ...، شرحه شرحه، قاسطین، مارقین و ناکثین، تصمیم های بزرگ جوانی، نظارت بر دولت، رابطه هست ها و بایدها، مخالفان سیاسی، رهبر و رهبری، امام علی (ع) و هنر، جوان، حقوق متقابل مردم و حکومت، حرف های فیروزه ای، نیاز به دین، کار و دین، مرگ، چالش های دینی،  اعتدال و پرستش و... از عناوین این مجموعه 40 جلدی به شمار می روند.

گزیده کتاب اخلاق کارگزاران

رفتار شایسته و برخورد نیک مأموران حکومتی با مردم نقش مهمی در ایجاد محبوبیت برای حکومت‌ها و جلب خشنودی عمومی دارد. کارگزاران حکومت در خدمت مردم هستند و باید با مهربانی به نیازهای مردم رسیدگی کنند. حسن خُلق در برخورد با مردم و زیردستان از دستورهای اکید اسلام است. برخورد خشن با مردم و تحکم و تکبر در برابر آنان و پاسخ منفی به درخواست‌های مشروعشان از اخلاق اسلامی به دور است.

اسلام حاکم و کارگزار را پدری مهربان می‌داند که باید با فرزندان خویش محبت آمیز رفتار کند. تشویق و تنبیه فرزندان برای تربیت درست و رشد و تعالی آن‌ها است.

صفحات کتاب :
76
کنگره :
BP38/09‭/‮ال‍ف‌‬3ذ2 1384
دیویی :
297/9515
کتابشناسی ملی :
‭م‌83-42742
شابک :
964-375-043-44600
سال نشر :
1384

کتاب های مشابه اخلاق کارگزاران