امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 5,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
60,000
15%
ت 51,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا

کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا، بیان بایسته های حجاب و عفاف بانوان در قالب داستان هایی کوتاه است. در این نوشتار سعی شده است ضرورت حفظ حجاب و احکام شرعی آن و نیز آثار و برکات فردی و اجتماعی آن در قالب داستان بیان شده و وضعیت حجاب و عفاف بانوان ایرانی در عصر کنونی به تصویر کشیده شده و مشکلات زنان عفیف در این زمینه منعکس گردد.

نویسنده کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا در همین زمینه به بیان دیدگاه دانشجویان در مورد حجاب پرداخته و استدلال های آنان در این زمینه را اعم از مثبت و منفی منعکس نموده است. وی از زبان اساتید دانشگاه، دانشجویان دختر و پسر و نیز برخی از افراد معمولی جامعه به تبیین ارزش های اسلامی مربوط به حجاب و عفاف پرداخته و آفات بدحجابی و بی حجابی و نیز آثار مثبت حجاب را به صورت عملی و ملموس، بیان کرده است.

گزیده کتاب از گشت ارشاد تا چادر المیرا

خانم امیری: استاد! مدتی ست که در خیابانها شاهد حضور ون های گشت ارشاد هستیم. امروز با دیدن صحنه ای که در آن مأمور نیروی انتظامی با عصبانیت و تندی به یک دختر تذکر رعایت حجاب میداد، این نکته در ذهنم شکل گرفت که واقعا چرا حکومت در شخصیترین مسأله زندگی افراد هم به خود حق دخالت می‌دهد؟ آیا واقعا حکومتی که به افراد خود حتی حق انتخاب نو ع پوشش که شخصیترین امر است را هم نمی‌دهد، ظالم نیست؟
استاد نیز خطاب به جمع گفت:
استاد: بچه ها! نظر شما در مورد نکته ای که خانم امیری مطرح کردند، چیست؟
دانشجویان که گویا یخشان باز شده بود یک یک شروع به اظهارنظر کردند:
آقای مهدوی: من هم کاملا با این نظر موافقم. به نظر من معنی ندارد که یک حکومتی به خود حق دخالت در شخصیترین امر زندگی یک فرد بدهد. این یک ظلم فاحش است.

آقای شریفی: استاد به نظر من اینگونه بحث کردن درباره این موضوع صحیح نیست؛ چون هنوز کسی این گزاره را اثبات نکرده که حجاب امری شخصی است.

کتابشناسی ملی :
‫3622078
شابک :
978-964-531-697-4
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
93
کنگره :
‏‫‬‮‭BP230/17‏‫‭/‮الف‬72‮الف‬4 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭297/636

کتاب های مشابه از گشت ارشاد تا چادر المیرا