امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
18,500
30%
ت 12,950
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اندوه یک لبخند عمیق

کتاب اندوه یک لبخند عمیق موضوعی عاشقانه، اجتماعی، مذهبی دارد. این رمان سعی دارد با لحن شوخ و فضای شادی که در داستان ایجاد می‌کند ضمن این‌که داستان را از کسل‌بودن دور کند، در بستری مناسب ذهن خواننده را به چالش بکشد و باعث می‌شود خواننده با تمام عواطف و احساسات خود درگیر داستان شود. از ویژگی‌های این رمان می‌توان به لحن سلیس و روان رمان اشاره کرد که قابلیت این را دارد که مخاطب را فارغ از هر سن و جنسیت و شغل پای این کتاب بکشاند و با بیان موضوعاتی که شاید دغدغه‌ی این روزهای خیلی از افراد باشد، در آن‌ها حس رضایت را ایجاد کند.

همچنین این داستان در کنار مسایل و موضوعات اجتماعی و مذهبی تفاوت‌ها را به تصویر می‌کشد و این‌که چگونه با درکی متقابل می‌شود از سد این تفاوت‌ها گذشت و آن‌ها را به تفاهم تبدیل کرد. اندوه یک لبخند عمیق نشانگر این است که حتی با وجود تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی و سطح طبقاتی در صورت وجود داشتن عشق و احترام متقابل می‌شود به خوشبختی واقعی دست یافت.

گزیده کتاب اندوه یک لبخند عمیق

«اندوه یک لبخند عمیق» داستان دختری را روایت می‌کند به اسم ترمه که مادرش در کودکی ترکشان کرده و ترمه با پدر و مادربزرگش زندگی کرده و پس از اتمام درسش در یک شیرخوارگاه مشغول به کار شده‌ است. ترمه به دلایلی همراه پدرش و تیم جهادی به روستای دور افتاده‌ای می‌رود که این سفر سرآغاز همه‌ی ماجراهای سرنوشت‌ساز ترمه است... مثل این‌که منطقم به دو بخش تقسیم شده؛ یه بخشش می‌گه حاج آقا مرد خوبیه، مرد زندگیه، با دین و ایمانه و خیلی چیزای دیگه، ولی بخش دیگه زنگ هشدار برام به صدا درمیاره.

سبکِ زندگی ما خیلی متفاوته؛ لباس پوشیدن من مشخصه، رفت‌وآمدهام مشخصه، مهمونی‌هام، رقصیدن‌هام و خیلی چیزای دیگه. حتی از لحاظ دینی من نماز گاهی می‌‌‌‌خونم و گاهی نمی‌خونم، روزه نمی‌‌تونم بگیرم، می‌دونی که دکتر ممنوع کرده، قرآن در حد معمولی می‌خونم. ولی هیچ‌کدوم از این‌ها در حدی نیستن که برای زندگی با یه روحانی کافی و نرمال باشن. همسر روحانی باید زندگیش با خود روحانی و زندگیش هم‌خونی داشته باشه و این‌ها چیزایی هستن که منو می‌ترسونن و در کل باعث می‌شن تو دو راهی بدی گیر کنم...

کنگره :
‫‬‭‬‮‭PIR8358‭‬ ‭
دیویی :
‫‬‭‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
7369179
شابک :
978-600-8772-80-4‬
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
288

کتاب های مشابه اندوه یک لبخند عمیق