نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شبهات یهودی

 کتاب شبهات یهودی گفتگویی بین یک دانشمند یهودی به نام خاخام بنیامین زیاده و نویسنده است که از طریق نامه اینترنتی انجام شده و نویسنده آن را به رشته تحریر درآورده است. در بخشی از پیش گفتار کتاب شبهات یهودی، آمده است: «کسی که خود را بنده خدا می داند، ناگزیر باید بندگی و فرمانبرداری پیشه کند و کسی که باور دارد عرب بر عجم، سفید بر سیاه، دارا بر ندار و قوی بر ضعیف برتری ندارد مگر به پرهیزکاری، برخوردش با دیگران و رفتارش در زندگی نباید چونان کسی باشد که خود را تافته ای جدا بافته و خویشاوند خدا می داند و دیگران را ساخته و پرداخته برای خدمت به خود و چونان بنده ای که هرگونه بخواهد می تواند با آن ها رفتار کند.»

کسی که خود را تافته جدابافته می داند، نمی تواند برای دیگران احترامی قایل شود و نسبت به آن ها گرایشی داشته باشد مگر بدان جهت و تا آنجا که حس برتری جویی خود و خردکردن دیگران را برآورد و بر عزت خود و ذلت ایشان تاکید ورزد. چنین شخصی نسبت به دیگران چون حیوانی درنده خواهد بود که در ایشان و از ایشان هر احترامی را خواهد گرفت و هر آنچه جلوه ای از عزت نفس داشته باشد را از زندگی ایشان می دزدد و به جز بر بقای خود و فنای دیگران نمی اندیشد.

گزیده کتاب شبهات یهودی

نویسنده در جواب به سوالی که دانشمند یهودی مبنی بر گم شدن بخشی از تورات و نه همه آن و عزیر فقط نقص را برطرف کرده است، نوشته است: «اولا: در نامه اولت در رابطه با عزیر گفتی: او کسی است که تورات حقیقی را برای یهودیان پیدا کرد، پس از آن که در اسارت اول یهود گم شده بود. معنای این جمله این است که همه تورات گم شده بود و این با ادعای بعدی ات سازگار نیست و چنین تناقض گویی هایی در بحث علمی قابل پذیرش نیست. دوم: آیا می توانی مشخص کنی کدام قسمت از بین رفته است و کدام قسمت همان تورات حقیقی است تا ماتکلیف خود را با این قسمت ها بدانیم. اگر نتوانی و ابهام باقی بماند برای این کتاب حجیتی باقی نمی ماند.»

 از دیگر شبهات دانشمند یهودی خبردادن قرآن از تورات است که علامه سیدجعفر مرتضی عاملی در جواب این شبهه گفته است: «اولا: قرآن در رابطه با تورات حقیقی قبل از گم شدنش سخن گفته است و این همان کتابی است که آن را کلام خدا دانسته است، ولی کتابی که در اختیار توست؛ باید ثابت کنی که مطابق با آن تورات حقیقی است. دوم: قرآن از توراتی خبر داده که در همه چیز موافق با قرآن است و قرآن آن را تصدیق می کند و تورات نیز قرآن را تصدیق می کند. من نیز به چنین توراتی ایمان دارم، ولی کتابی که در دست توست مورد پذیرش و تایید قرآن نیست، بلکه قرآن بسیاری از مطالب آن کتاب را رد کرده و تصریح می کند که تورات تحریف شده است.»


صفحات کتاب :
84
کنگره :
BM562‏‫‬‭/ع2ش2 1393
دیویی :
296
کتابشناسی ملی :
3550368
شابک :
978-964-531-663-9
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه شبهات یهودی