امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
خرید چاپی
45,000
15%
ت 38,250
نظر شما چیست؟

کتاب شهید علم دفتر اول، با عنوان فرعی دانشمند شهید دکتر مجید شهریاری در آینه خاطرات، نوشته ی حسین مروتی می باشد. این کتاب روایت گر100 خاطره متفاوت از دوره‌های مختلف زندگی شهید است که توسط بستگان، دوستان، همکاران و شاگردان شهید بیان شده است.

معرفی کتاب شهید علم دفتر اول

شهید مجید شهریاری دانشمند فرزانه و عارف و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران بود که درتاریخ 8 آذر 1389 توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نایل شد. کتاب شهید علم برای اولین بار به مناسبت اولین سالگرد شهادت دکتر شهریاری در محرم سال1390 با نام «دانشمند عاشورایی» به چاپ رسیده بود.
در انتهای کتاب شهید علم (دفتر اول) نیز تصاویری از دکتر مجید شهریاری آورده شده است.

خلاصه کتاب شهید علم دفتر اول

در بخشی از مقدمه کتاب شهید علم دفتر اول آمده است: «شهید شهریاری را قبل از شهادتش عده‌ای خیلی خوب می‌شناختند. عده‌ای خوب می‌دانستند غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم و بسیاری پیشرفت‌های علمی ایران در علوم هسته‌ای مدیون تلاش‌های اوست و اگر نباشد، از سرعت این پیشرفت‌ها کاسته خواهد شد.

 این دسته طیف گسترده‌ای هستند؛ از نخست‌وزیر اسراییل و روسای موساد و سیا، تا موتورسوار مزدوری که بمب را به بدنه خودروی شهید شهریاری چسباند. همان‌ها که گفتند ترور شهید شهریاری اقدامی غیرجنگی برای توقف پیشرفت ایران بوده است؛ همان‌هایی که پس از شنیدن خبر ترور شهریاری، نفس راحتی کشیدند. دسته دیگری هم بودند که وقتی خبر شهادت شهریاری را شنیدند نفس در سینه‌های‌شان حبس شد و در سینه ماند تا بغض‌شان بترکد و همراه با سیل اشک جاری شود. اینها هم شهریاری را خوب می‌شناختند. آنچه پیش‌رو دارید روایت‌های دسته دوم است برای دسته سومی که شهریاری را با شهادتش شناختند و هنوز او را با شهادتش می‌شناسند.»

متن کتاب شهید علم دفتر اول

شهادت دکتر شهریاری، آبرویی داد به جامعه علمی کشور. شهادت چنین شخصیت برجسته و مورد قبولی، به دشمن نشان داد که در محیط علمی جمهوری اسلامی، اینجور شخصیت ها و انگیزه هایی وجود دارد. مهمترین تسلایی که انسان در اینجور حوادث به خودش می دهد این است که می داند خدای متعال برای این جانفشانی ها و این شهادت ها و این خون های به ناحق ریخته شده، ثواب هایی را معین و مدون کرده که ...

شهید علم دفتر اول pdf

پی دی اف این کتاب در نرم‌افزار فراکتاب،  جهت دانلود موجود می باشد. پس از دانلود می توانید آن را در کتابخوان فراکتاب مورد مطالعه قرار دهید. 

خرید کتاب شهید علم دفتر اول

نسخه چاپی این کتاب را نیز می‌توانید، از طریق سایت و یا نرم‌افزار فراکتاب سفارش داده و خریداری کنید.

دانلود کتاب شهید علم دفتر اول مشخصات کتاب شهید علم دفتر دوم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: حسین مروتی
تعداد صفحه: 94
موضوع: خاطراتی از نخبه شهید دکتر مجید شهریاری
قالب: pdf و چاپی با تخفیف ویژه

دیویی :
955/0844092
کتابشناسی ملی :
3248539
شابک :
978-964-531-528-1‬‬
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
94
کنگره :
‏‫‬‭DSR1668‭‬ ‭/ش87‬‏‫‬‭‭ش9 1393

کتاب های مشابه شهید علم دفتر اول