امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نردبان آسمان

کتاب نردبان آسمان به بررسی سبک زندگی پیامبر اسلام (ص) می پردازد و به موضوعاتی چون: «مقدمه و چهار فصل: سیری در خویشتن، سیری در عالم، سیری در انفس و سیری در عالم تدبیر» آزین بندی شده است.

در فصل اول کتاب مباحث «پله پله تا ملاقات خدا، حد خودت را بشناس، هر چه بکاری همان درو می کنی، الف مثل اعتدال، ریاضت جاهلانه یا زهد عاقلانه، سادگی را تو به خاطر بسپار، بهتر از عبادت، اگر سوار خَر نشویم حُر می شویم، استقلالی باش، هیهات مناالذله، تکلیف ها زیر میز و منظم ها به صف» مورد بحث قرار گرفته است. این اثر، از سری کتاب های جشنواره مسابقه کتابخوانی روشنا می باشد.

گزیده کتاب نردبان آسمان

حتماً شما هم تجربه اش را داشته اید، تجربه اینکه با خودتان یا شاید با دیگری، یا گاهی با خدا قراری بگذارید. این جور وقت ها، به اصطلاح آدم سرش برود، قول و قرارش نمی رود، رسول مهربانی هم در تمام ابعاد زندگی شان به اصول ثابتی پایبند بود و این اصول مثل قراری بود بین ایشان و خدای متعال، حضرت چه در زندگی خصوصی و فردی، یا در ارتباط با خدا و بندگی او و چه در حضور اجتماعی و تعامل با دیگران، همیشه تمام و کمال پای این اصول می ایستاد.» 

نویسنده عناوین «سرمایه گذاری سودآور، بینی و بین الله، سرت سلامت و نربان آسمان» را در فصل دوم و مباحث «از قلب ها وارد می شود، مثبت یا منفی مسئله این است، ماست مالی ممنوع، رحمی که زخمی می کند، دو روی سکه، هر چیز به جای خویش نیکوست، و أمرهم شوری بینهم، وارثان زمین، مواظب باش بالای نردبان نباشی، ز کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود، چشمک و آینه و راهنما و که عشق آسان نمود اول» را در فصل سوم مورد واکاوی قرار داده است. مؤلف در فصل چهارم به مباحث «تراشه های الماس، به وسعت آسمان، آسمان بار امانت نتوانست کشید، اختیار ما هم دست شماست، هزینه های جبران ناپذیر، فکر بکر، مرد است و قولش و کشف حجاب واجب،پرداخته است.

کتابشناسی ملی :
3669328
شابک :
978-964-531-746-9
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
119
کنگره :
‏‫‭BP22/9‏‫‬‭/غ8ن4 1393
دیویی :
‏‫‬‭297/93

کتاب های مشابه نردبان آسمان