کتاب داستان یک مناظره pdf رایگان

نگاهی به ایران، چهل سال پس از پیروزی انقلاب

امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب داستان یک مناظره

کتاب «داستان یک مناظره» اثر احمد یاری، تلاشی مختصر است در جهت معرفی پیشرفت‌های خیره کنندۀ جمهوری اسلامی ایران در دوران چهل سالۀ حیاتش و تقویت روحیۀ خودباوری مردمان این سرزمین. این کتاب در قالب یک مناظره و مباحثه دانشگاهی نگاهی به ایران در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی دارد.

گزیده کتاب داستان یک مناظره

می گویم: نه استاد. من بر خلاف شما فکر نمی کنم که اونا از این که ما بمب هسته ای بسازیم واقعا نگران باشن. استاد با پوزخندی می گوید: پس لابد با ما پدرکشتگی دارن. ادامه می دهم: استاد، راستش هیچ کس تو کتش نمیره که اینا واقعا نگران این باشن که ما با بمب هسته ای بهشون حمله کنیم. ولی این که چرا اینقدر براشون مهم بود که ما این فن آوری رو نداشته باشیم شاید یه جور دیگه قابل توضیح باشه.

 اصطلاح ژاندارم منطقه رو که شنیدین؟ حکومت ایران اون موقع به قول خودشون ژاندارم منطقه بود. یه حکومت دیکتاتوری که بیگانه ها آورده بودنش سر کار؛ ازش حمایت می کردن و قرار بود منافع اونا رو تامین کنه. یه دفعه اوضاع عوض میشه. ایرانیا حکومت وابسته رو می ندازن بیرون و میگن ما استقلال می خوایم. بعد هم توی خیلی چیزا پیشرفتاشون تصاعدی میشه و ادعاهای گنده می کنن. کشوری که تا دیروز توی مشتشون بود، حالا مستقل شده و این جوری که داره پله ها رو دوتایکی برمیداره میتونه در آیندۀ نزدیک تبدیل بشه به یه رقیب. این برای توجیه دشمنی هاشون کافی نیست؟

شابک :
978-622-685245-6
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
46
کنگره :
DSR1553
دیویی :
955/083
کتابشناسی ملی :
6078887

کتاب های مشابه داستان یک مناظره