امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پیش رفته ایم

 کتاب پیش رفته ایم به قلم نویسندگان، حمیدرضا مقصودی و علی سعیدی متشکل از مطالبی با موضوعات «خروج سرمایه از کشور»، «تحریم‌های دامنه‌دار»، «خسارت‌های جنگ»، «پروژه نفوذ اقتصادی»، «برنامه کنترل جمعیت»، «تورم و جهش‌های نرخ ارز»، «انباشت نقدینگی»، «رشد صنعت»، «پیشرفت کشاورزی»، «رشد تجارت خارجی»، «کاهش خام فروشی نفت»، «کاهش وابستگی اقتصاد به نفت»، «کاهش اندازه دولت»، «ارتقای توسعه انسانی»، «مبارزه با شکاف طبقاتی»، «مبارزه مستمر با فقر»، «مدیریت جهادی در اقتصاد» و «خط زمانی پیشرفت‌ها و موانع» است.

 جمع‌بندی کتاب پیش رفته‌ایم با بهره‌گیری از آمارهای بین‌المللی بیان می‌کند که ایران اسلامی در پایان دهه چهارم پس از انقلاب برخلاف تبلیغات دشمنان یکی از کشورهای پیشرفته با محوریت تفکر انقلابی در سطح جهان است.

گزیده کتاب پیش رفته ایم

در این نوشتار کوتاه برآنیم که با استفاده از آمارهای همان مراکزی که انگارۀ عقب ماندگی ما را در بوق کرده اند، خط بطلانی بر این انگاره بکشیم. این آمارها نشان می دهد که ایران اسلامی در پایان دهۀ چهارم پس از انقلاب، یکی از کشورهای پیشرفته در جهان است؛ پیشرفتی که نه بر ریل تمدنیِ نظام نئولیبرال، که بر تفکر انقلابی استوار و دستیابی به آن مستلزم عبور از مسیری پرچالش، پرپی چوخم و غیرهمسو با تفکر رایج در تمدن غرب بوده است؛ مسیری مملو از موانع غیرطبیعی که دشمنان پیش پای مردم قرار داده اند. مختصات این مسیر الگویی نو از پیشرفته بودن را ساخته که بر چرخ های مستقل انقلاب استوار است.

در طول این صفحات، ابتدا به موانع و تهدیدات کم نظیری می پردازیم که در مسیر پیشرفت اقتصادی با آن ها مواجه بوده ایم و در ادامه مواردی از پیشرفت های اقتصادی انقلاب اسلامی را معرفی می کنیم که انگارۀ عقب ماندگی ما را به چالش جدی می کشد. البته انکار نمی کنیم که موانعِ سر راه پیشرفت ما، زمان هایی حرکت مان را کند کرده است. این زمان ها بیشتر زما نهایی هستند که درصد درخورتوجهی از جمعیت ایران، به ویژه برخی از مدیران، جدی بودن این موانع را باور کرده اند.


دیویی :
‏‫‬‭330/955
کتابشناسی ملی :
5556115
شابک :
‏‫‬‭978-600-99939-4-9
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
52
کنگره :
‏‫‬‭HC475‏‫‭/م7پ9 1397

کتاب های مشابه پیش رفته ایم