امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
دریافت صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهید کربلا

کتاب شهید کربلا نوشته محمدباقر پورامینی، گزارشی از لحظه‌ها و رشادت‌های عاشورایی رابرای شما گردآورده است. در این کتاب شروع سفر حضرت سیدالشهدا از مکه به عراق را تا غروب عاشورا و غارت خیمه‌های امام (ع) و تاختن بر بدن های شهدای کربلا خواهید خواند.

گزیده کتاب شهید کربلا

امام حسین(ع) در اقدامی پیشگیرانه، به اصحاب فرمود تا خیمه ها را به یکدیگر نزدیک و طناب خیمه ها را درهم کنند و خود در درون جا گیرند تا خیام از هر سو بر آنان احاطه کند، مگر از آن سو که با دشمن روبه رو می شوند. همچنین به دستور حضرت، دور خیمه ها گودالی همچون خندق حفر کرده، در آن آتش افروختند تا مانع دور زدن دشمن گردد. تمام شب عاشورا، اصحاب در خیمه های خود به راز و نیاز و عبادت پرداختند.

زمزمه مناجات آنان همچون صدای امواج زنبورهای عسل در کندو بود. امام حسین (ع) نیز با عبادت، این شب را سپری کرد آیه قرآنی که از زبان وی شنیدند، این بود: البته نباید کسانی که کافر شده اند، تصور کنند این که به ایشان مهلت می دهیم، برای آنان نیکوست؛ ما فقط به ایشان مهلت می دهیم تا بر گناه خود بیفزایند و آنگاه عذابی خفت آور خواهند داشت. خدا بر آن نیست که مؤمنان را به این حالی که شما بر آن هستید، واگذارد، تا آنکه پلید را از پاک جدا کند.

صفحات کتاب :
64
کنگره :
BP41/5‏‫‬‮‭/پ853ش9 1395
دیویی :
297/9534
کتابشناسی ملی :
4393833
شابک :
978-600-299-274-1
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه شهید کربلا