کتاب زمزمه باران pdf رایگان

ادعیه و اعمال نیمه ماه رجب و سوره های مرتبط

امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زمزمه باران 

در کتاب زمزمه باران،  اعمال نیمه‌ی ماه رجب و عمل ام داود، تقدیم مخاطبان عزیز شده است. اَعمال اُمّ‌داوود از عباداتی است که در ماه رجب در ایّام‌البیضِ (روزهای سیزدهم تا پانزدهم) به‌جا آورده می‌شود. این اعمال را امام صادق(ع) به ام‌داوود مادر رضاعی‌اش به‌منظور آزادی فرزند او داوود آموزش داده است. این حدیث در چند منبع روایی شیعه چون مِصباحُ المُتَهَجِّد شیخ طوسی و اِقبال الاَعمالِ سید بن طاوس آمده است.

به‌گفته ام‌داوود پس از انجام‌دادن این اعمال، داوود آزاده شده و به خانه برگشته است. برخی از علمای برجسته شیعه همچون شیخ طوسی و سید بن طاووس انجام‌دادن این اعمال را برای برآورده‌شدن حاجات و رفع ظلم مؤثر دانسته‌اند.

گزیده‌ای از کتاب زمزمه باران 

رجب ماه بندگی خداست: ماه نماز، ماه نیاز، ماه قنوت، ماه سجود، ماه روزه، ماه دلدادگی و ماه قرآن است. ماهی است که هر شبش نمازی دارد و نیازی. نفحات رحمانی حق در این ماهِ سراسر نور و برکت وزیدن می گیرد؛ پس باید هوشیار بود و جان در مسیر این نسیم حیات بخش قرار داد و از این فرصت سازندگی، نهایت بهره را برد. روایات فراوانی که از معصومین [ع] دربارهً فضیلت و برکات ماه رجب آمده است، به خوبی گواه اهمیت این فرصت مهم در سازندگی انسان است. رهبر معظم انقلاب، در بهره گیری از این فرصت عظیم معنوی می فرمایند: ماه رجب، ماه مبارکی است ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دل های محتاج و نیازمند ما به ذَل لطف و فضل الهی است. این روز ها را قدر بدانید.

صفحات کتاب :
132
کنگره :
BP270 /ر3‏‫‬‭ز8
دیویی :
‫‬‭‭297/774
کتابشناسی ملی :
5608162
شابک :
‫‭978-622-6090-81-0‬‬
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه زمزمه باران