کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

برنامه ای کاربردی برای پایان بخشیدن به رفتارهای منفی و بازیابی احساسی خارق العاده

امتیاز
5 / 3.7
خرید صوتی
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
117,000
15%
ت 99,450

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید از جفری ای. یانگ و جانت اس. کلوسکو، درباره شناخت اختلالات شخصیتی است و راهکارهای برای نجات ارائه کرده است.

معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

این کتاب  توسط ساره حسینی عطار ترجمه و در دو نسخه چاپی و pdf قابل استفاده است همینطور گویندگی نسخه صوتی کتاب توسط مهناز ثالثیان انجام شده است. در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید 2 روانشناس پیشگام آمریکا در حوزه روان درمانی به شما نشان خواهند داد که چگونه می توانید به وسیله روشهای کاربردی و هیجان انگیز که زندگی شما را بهینه می کنند خود را از تله های مخرب نجات دهید، تله های مخربی که از دوران کودکی با شما همراه بوده و مانع پیشرفت شما در کار و زندگی شده است.

خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

با شنیدن نام کتاب “زندگی خود را دوباره بیافرینید”، همه حدس می‌زنند که این کتاب مجموعه‌ای از مطالب بی‌اعتبار است که فقط قصد دارد جملات شعاری را در ذهن ما جاگذاری کند. مطالب مفید این و متن روان آن، باعث می‌شود تنها با مطالعه چند فصل ابتدایی آن احساس رغبت برای ادامه دادن آن‌ داشته باشیم. درست است که گاهی اوقات از مسئولیت‌ها فرار می‌کنیم و پرخاشگر می‌شویم و تاحدودی از زندگی نا‌امید می‌شویم، اما اگر بتوانیم گودالی عمیق به گذشته خودمان حفر کنیم و کودک ترسیده درونمان را در آغوش بگیریم متوجه می‌شویم این‌ها نتیجه تله‌های رفتاری کودک درون ماست. این کتاب پر محتوا فرد را با درون خود به چالش میکشاند و اشتی با خود و کودک درون است.

رفتارهایی که شما را از زندگی بهینه و موفقیت آمیز باز می داردمثل ترس طردشدن از سوی دیگران، روابط نامناسب، عدم اعتماد به نفس غیر منطقی، احساس کمبود و عدم موفقیت،این الگوهای رفتاری مخرب، "تله های زندگی" نامیده می شوند، و جفری ای.یانگ در کتاب "زندگی خود را دوباره بیافرینید" به شما نشان می دهد که چگونه می توانید چرخه ای را که شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد، متوقف کنید. الگوهایی در تمام طول زندگی شما که حس نارضایتی عمیقی را برای شما به وجود می آورند.اختلالات شخصیتی نابودگر شخصیت شما هستند؛ افرادی که دچار اختلالات شخصیتی هستند، علاوه بر علائمی خاص همچون افسردگی و اضطراب که گریبان گیرِ آن هاست، از مشکلات طولانی مدت در زندگی خود نیز رنج می برند.

اغلب در روابط شخصی خود ناراضی و همواره در کار خود ناموفق هستند. کیفیت کلی زندگیِ آنها معمولاً پایین تر از حد انتظار آن هاست. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید به شناسایی و درمان 11 الگوی رفتاری مخرب و تکراری که به خودانگاره منفی ربط دارند پرداخته است. گسترش شناخت درمانی نیز به منظور رسیدگی به همین الگوهای دشوار و تکرارشونده بوده است. در مواجهه با مشکلات شخصیتی، در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، نه تنها علائم بسیاری همچون افسردگی، اضطراب، سراسیمگی، اعتیاد، اختلالات غذایی، مشکلات جنسی و بی خوابی را معرفی می کنیم، بلکه با الگوها و باورهای مدیریتی که نویسندگان این کتاب از آن ها تحت عنوانِ الگو یا «تله» یاد می کنند نیز آشنا خواهیم شد. متخصصین شناخت درمانی دریافته اند که نشانه های خاصی هستند که به احتمال وجود مشکلِ در سطحِ الگو اشاره می کنند.

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، به یازده نکته مهم از این الگوهای شخصیتیِ تکرارشونده و نابودگر اشاره می کند، عوامل پیچیده را نفی کرده و عوامل ساده و قابل فهم را جایگزین آن ها می کند بطوریکه خواننده به راحتی می تواند معنای تله های زندگی را درک کند و به سرعت این تله ها را شناسایی کند. علاوه بر این، تکنیک هایی که نویسندگان این کتاب به ارمغان می آورند، در جهت ایجاد تغییر نیز هستند.

 کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید مناسب چه افرادی است؟

اگر مدام به سمت رابطه با افرادی کشیده می‌شوید که با شما سرد برخورد می‌کنند یا احساس‌ می‌کنید که نزدیک‌ترین افراد به شما، نسبت به شما بی تفاوت هستند یا درکتان نمی‌کنند یا حس می‌کنید که ذاتا فردی دچار کمبود هستید که هیچکس شما را دوست ندارد و یا از آنجا که نیازهای دیگران را بر نیازهای خود ترجیح می‌دهید هرگز به آنچه که می‌خواهید نمی‌رسید و نیازهای حقیقی شما برطرف نمی شوند ویا احساس می‌کنید اتفاق بدی رخ داده که باعث شده ترسی سهمگین در شما به وجود آورد و فارغ از هر گونه تحسین عمومی و تایید اجتماعی که از دیگران دریافت می‌کنید، همچنان احساس نارضایتی، ناکامی و حق نشناسی می‌کنید، کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را مطالعه کرده و با راهکارهای ارائه شده آن به مشکلات خود پایان دهید و به زندگی ایده آل خود دست یابید.

بخشی از متن کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

جد، یک دلال سهام سی و نه ساله و بسیار موفق است. او با زنان ارتباط برقرار می کند، اما به نظر می رسد ارتباطش با هیچ کدام از آن ها جدی و عمیق نمی شود. جد در تله فقدان عاطفه یا کمبود محبت گرفتار شده است. هنگامی که برای اولین بار رویکرد تله های زندگی را تنظیم می کردیم، به درمان بیمار قابل توجهی به نام جد پرداختیم. جد نمونه بارزی از تله خود کوبنده است. در کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید می خوانیم که جد در دوران کودکی، تنهاییِ دردناکی را حس تجربه کرده او هرگز پدرش را نشناخت و مادرش سرد و بی عاطفه بود. نیازهای «عاطفی» هیچکدام از آن ها بر آورده نشده بود.

او با کمبود محبت بزرگ شد و اکنون به عنوان یک فرد بزرگسال نیز در حال ساخت همان محیط عاری از احساس و عاطفه است. . . وقتی جد برای درمان سراغ ما آمد، بارها و بارها او را به چالش کشیدیم. سعی کردیم هر زمان که به دفاع از خودش می پردازد، تله ای که در آن گرفتار شده را کمرنگ تر کنیم. بسیار مهم بود که به او نشان دهیم که خالصانه ناراحتی او را در مورد نزدیک شدن به سایر افراد، خصوصا به خاطر پدر و مادر به شدت بی عاطفه اش، درک می کنیم.

نقل قول های کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

      • «تو باید یاد بگیری که عصبانیت خودت رو خیلی خوب و سازنده ابراز کنی. به جای اینکه اجازه بدی عصبانیت تو رو کنترل کنه، باید یاد بگیری که از خشمت برای بهبود روابط در زندگی خودت استفاده کنی.»
      • «هنگامی که تونستی بپذیری که نقصت یک واقعیت نیست، فرایند بهبودی می‌تونه شروع بشه.»
      • «سعی کن وابسته نباشی چون افراد وابسته اغلب برای حفظ وابستگی، به خودشون اجازه‌ی سواستفاده قرار گرفتن، مطیع بودن یا محرومیت رو می‌دن. اونها تقریبا هر کاری می‌کنن تا فرد رو در کنار خودشون داشته باشن.»
      • «تله‌ی زندگی وابستگی می‌تونه یا در والدینی باشه که بیش از حد محافظت می کنند یا در والدینی باشه که حمایت کافی نمی‌کنن.»
      • « بنظرت چیزی که می‌تونی بدست بیاری همون چیزیه که دیگران برای دادن بهت منت میذارن. تو به دنبال چیزی که می‌خواهی نمیری.»

درباره نویسنده کتاب

جفری ای. یانگ و جانت اس. کلسکو، هردو نویسنده از اساتید برجسته شناخت درمانی هستند.جفری یانگ عضو هیئت علمی گروه روانپزشکی در دانشگاه کلمبیا است. او نویسنده کتاب های منتشر شده در زمینه طرحواره درمانی و موضوعات مختلف خودیاری است.

وی بیش از ۲۵ سال به تدریس و پژوهش مشغول بوده و مدیر هر دو موسسه طرحواره درمانی و مرکز شناخت درمانی است. جفری یانگ همچنین در پروژه های تحقیقاتی زیادی شرکت کرده و عضو هیئت ژورنال های تحقیقاتی مختلف است.

زندگی خود را دوباره بیافرینید pdf

در فراکتاب امکان دانلود کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید در قالب الکترونیک و صوتی فراهم شده است.

خرید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

نسخه چاپی این کتاب را با تخفیف از فراکتاب تهیه کنید. دانلود کتاب زندگی خودرا دوباره بیافرینید

مشخصات کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید را در جدول ذیل ببنید.

مشخصات
ناشر: شمشاد
نویسنده: جفری ای یانگ
مترجم: ساره حسینی عطار
تعداد صفحه: 468
موضوع: برنامه ای کاربردی برای پایان بخشیدن به رفتارهای منفی
قالب: الکترونیک، صوتی و چاپی
صفحات کتاب :
468
کنگره :
‭RC455/4‬
دیویی :
‭158/1‬
کتابشناسی ملی :
6175757
شابک :
976008392170
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه زندگی خود را دوباره بیافرینید