امتیاز
5 / 5.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرتو اجابت

کتاب پرتو اجابت به کوشش جعفر حسن‌زاده مجموعه سخنرانی‌های قبل از دعا در حرم مطهر رضوی است که در اختیار زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) قرارگرفته است. کتاب پرتو اجابت در پنج بخش بوده و در پایان دارای مسابقه فرهنگی است. در فصل اول این کتاب با عناوینی چون آفرینش انسان، عشق مرکب پرواز، غذای روح، نیاز به ارتباط، چرا غرور، فرصتی برای عروج و تفکر در امر خداوند روبرو می‌شویم.


در بخش دوم مطالبی در مورد خاصیت و شرایط دعا، سلاح مؤمن، برکات دعا، رابطه مناجات با تفکر، اهمیت دعا، اثرات دعای کمیل، اثرات گفتن و شنیدن، فلسفه دعا، اثرات دعا، آرام‌بخش دل‌ها، شیرینی بندگان و اکسیر اعظم می‌خوانیم. بخش سوم کتاب به موضوعاتی درزمینهٔ زمان و مکان دعا، بهترین اوقات دعا، کنار قبر سیدالشهدا (ع) و استجابت دعا، دعا در وقت سحر، زمانی برای دعا، با چه زبانی دعا کنیم، اسراری از دعای کمیل، اسم اعظم، برخی از آداب دعا می‌پردازد.


در بخش چهارم عنوان‌های سپاس از خداوند، دست‌های خالی، از خدا خیر بخواهیم، بهترین دعا عاقبت‌به‌خیری، به یاد همه، چه کسانی را دعا کنیم، دعا برای سلامتی امام زمان (عج)، دیگران چشم‌انتظارند، چرا دعای ما مستجاب نمی‌شود و ایمان به پیامبران مشاهده می‌شود. بخش آخر کتاب پرتو اجابت با مطالب مصلحت تو در این نیست، خیر و صلاح را نمی‌دانیم، قفل من خراب است، گناهکار پلید است، گناهان جدید بلاهای جدید، انسان و دشمنان او، آفات گناه، عاقبت گناه کردن، فرصتی برای تطهیر، از این خانه دور نشو و یوسف گم‌گشته به پایان می‌رسد


گزیده کتاب پرتو اجابت

انسان دارای دو بُعد است، بُعد جسمانی و روحانی. متأسفانه بیشتر توجه ما به سمت بعد جسمانی ­ است. یعنی از بدنمان مواظبت می کنیم تا بیمار نشویم و یا آن را از سرما و گرما حفظ می ­کنیم، غذای خوب تناول می ­کنیم، هنگام استراحت بستر مناسبی را تهیه می کنیم؛ تمام این تدارکات برای جسم انسان است. 


حال سؤال این است که برای پرورش روحمان چقدر وقت و انرژی گذاشته ­ایم؟ آیا روح به غذا نیاز ندارد؟ آیا نباید همانطور که به خواسته ها و نیازهای بدن پاسخ می دهیم، به خواسته های روح نیز پاسخ دهیم؟

صفحات کتاب :
96
کنگره :
‏‫‬‭BP266‏‫‬‭/ح5پ4 1392
دیویی :
‏‫‬‭297/77
کتابشناسی ملی :
3251425
شابک :
‭978-600-299-071-6‬
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه پرتو اجابت