امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب یک غنچه صد زخم

کتاب«یک غنچه، صد زخم» جلد پنجم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه 80، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه اهل بیت(ع) می توانند الگو باشند و چگونه آن ها می توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.

این سیره کاربردی که بیش از صد موضوع همچون سیمای ظاهری، سیمای باطنی، سبک زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی، ارتباط با خدا، دیگران و طبیعت، توصیه های اجتماعی و سیاسی و نظامی و حتی محیط زیست و حقوق مخالفان و حیوانات و... را شامل می شود، برای عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

مجموعه سبک زندگی معصومین(ع) با استفاده از منابع روایی و تاریخی معتبر نوشته شده است که جلد اول آن درباره پبامبر گرامی اسلام(ص) به چاپ سی و یکم و جلد دوم آن با نام «امیر گلها» درباره زندگی و شخصیت امام علی(ع) به چاپ هشتم رسیده است و به زودی، جلد سوم آن با نام «خاطر نازک گل» درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) و جلد چهارم آن با نام «غنچه دلتنگ» درباره زندگی و شخصیت امام حسن مجتبی(ع) برای نخستین بار از سوی دفتر نشر معارف منتشر می شود.

گزیده کتاب یک غنچه صد زخم

امام عشق

ای آسمان آبی مهرورزی

ای فواره عشق ورزی

ای تندیس حقیقت پرستی

ای آن که به دشمن تشنه ات، آب انسانیت چشاندی و با کلامت، هزاران تن را از جهنم رهاندی!

ای امام عشق! دیشب، همصدا با سوگوارانت شدم.گاه معنای سوگ سرودهایشان را نمی فهمیدم، اما چه باک؛ زبان عشق در عالم یکی است ؛ حتی لال ها هم آن را می فهمند...

صفحات کتاب :
416
کنگره :
‏‫‬‭BP41/4‏‫‏‫‬‭‏‫‭/س9ی8 1393
دیویی :
‏‫‬‭297/953
کتابشناسی ملی :
3467369
شابک :
978-964-531-520-5:‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه یک غنچه صد زخم