نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دوستی؛ مهارت ها و ظرایف

کتاب دوستی؛ مهارت ها و ظرایف نوشته سیدمحمود مرویان حسینی می باشد. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 

کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «دوستی؛ مهارت ها و ظرایف» جلد 38 این مجموعه است.

گزیده کتاب دوستی؛ مهارت ها و ظرایف 

از نظر قرآن، مومنان با هم برادرند؛ یعنی نسبت به همدیگر مسئول و دلسوز و صمیمی هستند؛ قرآن حتی پیامبران الهی (علهم) را نیز برادر مردم دانسته است. این بالاترین نماد دوستی در جامعه دینی است و کارکردهای بسیار مهمی در فرایند جامعه سازی دارد. گرچه، دوستی نیاز طبیعی انسان و مقتضای زندگی اجتماعی بشر است و همواره، در جوامع گوناگون، بروز و ظهور داشته است، دین به نحو شایسته ای آنرا برای تقویت بنیادهای جامعه، جهت‌دهی کرده و از اولویت های اساسی دانسته است. فرصت های دوستی، عرصه طبیعی انتقال فرهنگی و تبادل اجتماعی است و انسانها با گسترش دوستی هایشان، توسعه شخصیتی می یابند.

ارزش ها و هنجارها، همچنین ضد ارزش ها و نابهنجاری ها، در فضاهای دوستی به سهولت و گاه ناخودآگاه، منتشر و منتقل می شود؛ ازاینرو، حکومت ها و جریان های قدرت با کمک ابزارهای رسانه ای فرهنگ دوستی جامعه را شکل می‌دهند تا جامعه پذیری مطلوب خویش را فراهم آورند.

صفحات کتاب :
64
کنگره :
‏‫‭BP254/2‏‫‭/د9 1391
دیویی :
‏‫‭297/652
کتابشناسی ملی :
2868268
شابک :
‏‫‭978-600-6543-75-8‬‬
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه دوستی؛ مهارت ها و ظرایف