نظر شما چیست؟

معرفی کتاب انقلابی که نمونه بود

کتاب انقلابی که نمونه بود نوشته حسن ابراهیم زاده است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 

کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «انقلابی که نمونه بود» جلد 43 این مجموعه است.

گزیده کتاب انقلابی که نمونه بود

کشوری که تا قبل از پیروزی انقلاب، هیچ جایگاهی در معادلات سیاسی اجتماعی جهان، در بین ملل مسلمان و غیرمسلمان نداشت، با پیروزی انقلاب نه تنها به استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی دست یافت، بلکه معادلات بین المللی را با تولّد ایدئولوژی جدیدی بر هم زد و تأثیر ژرفی بر جهان برجای نهاد. اکنون به نمونه هایی از آن، اشاره می کنیم:

احیای تشیع و بیداری اسلامی

انقلاب اسلامی احیای دوباره مکتب تشیع را موجب شد. قبل از پیروزی انقلاب، وقتی به سرهنگ قذافی به هنگام مفقودشدن امام موسی صدر، در لیبی، گفتند امکان دارد شیعیان مخالفت کنند، او با تکبّر و تبختر فراوان گفت: «شیعه عددی نیست و جز قبیله ای کم تعداد، شیعه ای وجود ندارد.» این جایگاه شیعه، پس از انقلاب چنان شد که امروزه، همین قذافی ادعای انتساب به حضرت علی (ع) می کند!

صفحات کتاب :
32
کنگره :
‏‫‬‮‭DSR1555/5‏‫‭/‮الف‬77 1393
دیویی :
[ج]955/083
کتابشناسی ملی :
2866913
شابک :
‭978-600-6543-70-3
سال نشر :
1391

کتاب های مشابه انقلابی که نمونه بود