نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حقوق انسان برهم

کتاب حقوق انسان برهم نوشته جواد محدثی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. 

کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «حقوق انسان برهم» جلد 75 این مجموعه است.

گزیده کتاب حقوق انسان برهم

وقتی می گویند «حق الناس»، بسیاری از ذهن ها سراغ مسائل مادی میرود؛ مثل بدهکاری، کم فروشی، دزدی و... . درحالیکه دامنۀ این حقوق، گسترده تر از اموال است و بخشی از آن ها حق الناس های اخلاقی و معنوی است؛ مثل اینکه آبروی کسی را برده باشیم و به کسی تهمت و بهتان زده باشیم. 

باید مواظب باشیم تا ازهیچ جانب، مدیون دیگران نشویم و حقوق مادی و اخلاقی دیگران را ضایع نکنیم و اگر از روی غفلت و خطا، چنین کاری از ما سر زده است، حتما جبران کنیم و رضایت آنان را به دست آوریم. همچنان که مال مردم حرمت دارد، آبروی آنان هم محترم است و لطمه زدن به آن بدتر و خسارتش جبران ناپذیرتر است و نباید گذاشت کار به آخرت بکشد.

کنگره :
‏‫‬‮‭BP230/1‏‫‬‮‭/م27ح7 1391
دیویی :
‏‫‬‮‭297/4834
کتابشناسی ملی :
2821190
شابک :
‭978-600-6543-38-3‬
سال نشر :
1391
صفحات کتاب :
60

کتاب های مشابه حقوق انسان ها برهم