امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آن سوی مرزها

کتاب آن سوی مرزها نوشته حسین سلیمانی است. مجموعه رهنما که تاکنون ۱۳۰ جلد از آن به همت انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است، به موضوعات مختلف، اجتماعی، اخلاقی، عبادی، خانواده، احکام، ولایت فقیه و... می‌پردازد و سوالات گوناگون رایج در زمینه‌های یاد شده را پاسخ می‌دهد. کتاب‌های کم‌حجم و پرمحتوای این مجموعه مناسب زندگی پرمشغله امروزی نگاشته شده‌اند و سعی دارند مخاطبان و به ویژه جوانان را با رویکرد نوین اسلامی با مسایل گوناگون دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی آشنا سازند. «آن سوی مرزها» جلد 120 این مجموعه است.

گزیده کتاب آن سوی مرزها

رفتار با عموم انسان ها

گاهی فکر می کنیم یک چیزی که همه بخواهند از آن استفاده کنند چیز کمی است، مثال: فکر می کنیم «یکی برای همه» مثل یک نان است که قرار است چند نفر همه با هم آن نان را میل کنند و قطعا یک نان معمولی برای چند نفر کم است، یا اینکه تصور می کنیم اداره‌ای یک وسیلۀ نقلیه را برای استفادۀ همه گذاشته است و به علت تعداد زیاد کارکنان همه نمی توانند به درستی از آن استفاده کنند.

 در خیلی از مسائل دینی و اجتماعی ما یک قانون کلی داریم برای همه، و این قانون درست است که کلی است و برای همه اما چیزی از دیگران کم نمی کند و باعث نمی شود عمل به این قانون به همه نرسد! این قانون اتفاقا کار را ساده می کند و عمل کردن را راحت تر، مثال: همه می دانند به صورت کلی حق ندارند چراغ قرمز را رد کنند، در هر خیابانی که باشد، در هر شهری و در هر ساعتی از شبانه روز! اگر قرار بود هر شهر و هر خیابان و هر منطقه قانون چراغ قرمزش فرق کند که هرج و مرج و مشکالت فراوانی به وجود می آمد! این همان «یکی برای همۀ» خودمان است که اتفاقا خیلی وقت ها چیز خوبی است.

کتابشناسی ملی :
4730708
شابک :
‏‫‭978-964-02-2720-6‬‬
سال نشر :
1396
صفحات کتاب :
52
کنگره :
‏‫‬‭BP246‏‫‬‭/س77آ8 1396
دیویی :
‏‫‬‭‬‮‭297/61

کتاب های مشابه آن سوی مرزها