نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اعترافات آقای ایکس

در کتاب اعترافات آقای ایکس یکی از اعضای کنگره، که هویتی نامعلوم دارد، بی پرده حقایقی تلخی را با رابرت اتکینسون در میان می‌گذارد. این مجموعه گفتگوها بدون هیچ دخل و تصرفی گردآوری و منتشر شده اند. این کتاب به این نکته اشاره می‌کند که بسیاری از ما نیز درمواقع لزوم برای حفظ منافع شخصی، ذهن‌مان را به روی حقایق می‌بندیم.

کتاب  اعترافات آقای ایکس از پشت پرده کنگره آمریکا سخن می‌گوید که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور منتشر شده است. اعترافاتی تکان دهنده از حرص، غرور، زیاده‌خواهی‌های سیاسی، تظاهر و ریاکاری اعضای کنگره آمریکا. آقای ایکس که از اعضای حزب جمهوری‌خواه کنگره آمریکاست، پس از حضور مجدد در کنگره آمریکا، بعد از انتخابات با آتکینسون آشنا و برخی از وقایع پشت پرده کنگره را روایت می‌کند.

گزیده کتاب اعترافات آقای ایکس

آقای ایکس که طبیعی است به دلیل امنیت جانی نخواسته نامش فاش شود، در این کتاب هم حزب دموکرات و هم حزب جمهوری‌خواه را  زیر سؤال برده و از فسادهای مالی، زیاده‌خواهی‌های سیاسی و تظاهر و ریاکاری در بین اعضای کنگره آمریکا پرده بر می‌دارد. بدون شک، اصرار آقای ایکس برای اینکه ناشناس باقی بماند به این دلیل است که او تصویر هراس‌انگیزی از سوء عملکرد سازمانی را ترسیم می‌کند، که در صدر آن سیاست‌مدارانِ فریبکارِ هم‌مسلک خودش قرار دارند. آن‌ها کسانی هستند که قدرت را به دست گرفته‌ و بهره‌های پولی را با دست و دل‌بازی خرج می‌کنند. او معتقد بود که امروزه واشنگتن از تمدن عقب افتاده و رو به سقوط است و متأسفانه کنگره نیز همین روال را طی می‌کند.

صفحات کتاب :
63
کنگره :
E176‏‫‭/‮الف‬2‮الف‬6 1395
دیویی :
937/099
کتابشناسی ملی :
4261551
شابک :
978-600-8211-31-0
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه اعترافات آقای ایکس