نظر شما چیست؟

معرفی کتاب و کوهستان به طنین آمد

کتاب و کوهستان به طنین آمد، سومین رمان نویسندهٔ افغان-آمریکایی خالد حسینی است. ازآنجاکه خالد حسینی تا قبل از مهاجرت به آمریکا، تجربه زندگی در کابل را داشته، به‌خوبی توانسته است با فضاسازی و پرداخت شخصیت‌ها و اوضاع افغانستان شنونده را در بطن داستان قرار دهد.

«و کوهستان به طنین آمد» قصه‌ی روابط عاطفی و فقر است. دختر کوچک افغانی به اسم پری، برادرش عبدالله را خیلی دوست دارد و می‌خواهد همیشه کنارش بماند. اما پدر، به دلیل فقر، مجبور می‌شود او را به خانواده‌ای ثروتمند بفروشد. پری به ناچار با خانواده جدیدش روانه فرانسه می‌شود. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. دلتنگی عبدالله، برادر بزرگ‌ تر، برای خواهر کوچکش، بخش دیگری از این قصه است. خالد حسینی نویسنده افغانی‌تبار مانند یک قصه‌گوی ماهر، زندگی این دو کودک افغان را با خرده‌ روایت‎های دیگر تعریف می‌کند.

گزیده کتاب و کوهستان به طنین آمد

صندلی آن سوی اتاق را برمی‌دارم و کنار تخت مامان می‌نشینم. حالا که چشمم به تاریکی عادت کرده، به او که نگاه می‌کنم، احساس می‌کنم چیزی درونم فرو می‌ریزد. از این‌که می‌بینم مادرم این‌قدر شکسته و چروکیده شده جا می‌خورم. لباس‌خواب گل‌گلی‌اش برای شانه‌های نحیف و سینه‌های تختش گشاد است. طرز خوابیدنش برایم مهم نیست. با آن دهان باز و یک‌وری، انگار دارد رؤیایی ترش را مزمزه می‌کند...

صفحات کتاب :
488
کنگره :
PS3608‭‬ ‭/س9‏‫‭و8 1392ث
دیویی :
813/6
کتابشناسی ملی :
3226368
شابک :
978-600-2780-85-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه و کوهستان به طنین آمد