نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هنر کارآفرینی

کارآفرین شخصی است که آمادگی خطر کردن حساب شده را برای سرمایه‌گذاری تجاری داشته باشد و در صورت موفقیت، سودهای به دست آمده را در سرمایه‌گذاری‌های آتی هزینه کند. در صورت شکست نیز، تجربه به‌دست آمده را نوعی آموزش تلقی کند و به دنبال پیش بردن اهداف خود باشد. کتاب هنر کارآفرینی دربردارنده شرح تجربه‌ها و آموخته‌های موفق‌ترین کارآفرینان جهان است. در این اثر به موضوعاتی چون تعاریف کارآفرینی و کارآفرین، ابعاد جهانی کارآفرینی، هنر کارآفرین شدن، مفاهیم کلیدی و متفکران کارآفرینی و ... پرداخته شده است.

 کتاب هنر کارآفرینی بهترین مسیر دستیابی برای به دست آوردن مهارت‌ها و تاکتیک‌های موفق‌ترین کارآفرینان جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل تمام ویژگی‌های کارآفرینی، داشتن بینش و تعهد، ریسک داشتن و تمرکز است. شما در این کتاب مثال‌ها و درس‌هایی از برخی از موفق‌ترین کارآفرینان جهان، از جمله ریچارد برانسون، کن بوگاس و کوک لنگ بنگ و ایده‌هایی از هوشمندترین متفکران دنیا از جمله استفن کوی، پیتر دراکر و تام پترز را می‌شنوید. کتاب صوتی هنر کارآفرینی در 10 بخش تنظیم شده است که نویسنده مهارت‌های بی‌نظیری را در قالب کارآفرینی در آن گنجانده و به مخاطب ارائه کرده است. همچنین واژه‌نامه‌ای از مفاهیم کلیدی و راهنمای جامع منابع نیز برای درک بهتر، در متن کتاب آمده است.

درباره نویسنده کتاب هنر کارآفرینی

راجر کارترایت مشاور و متخصص در رفتار سازمانی، مدیریت، مراقبت از مشتری و گردشگری است که در سال 1948 متولد شد. او نویسنده‌ی بیش از 20 کتاب می‌باشد که در حال حاضر مسئولیت اجرای برنامه‌های مدیریت توسعه در ایالات متحده، اروپا و هند را بر عهده دارد.

گزیده کتاب هنر کارآفرینی

موضوعات این کتاب شامل خصوصیات و مهارت‌های لازم برای کارآفرینی است. کارآفرینی را می‌توان به عنوان نوعی نگاه به کسب‌وکاری تعریف کرد که دغدغه‌اش رشد است، به جای «واکنشی» بودن، فعال است، مشتری‌مدار است، خطرهایی را که دربرگیرنده‌ی سرمایه‌گذاری جدید است قبول می‌کند و ریسک‌هایی را متحمل می‌شود که منجر به رشد پایدار و کسب سهم بازار می‌شود، آمادگی تحمل شکست را دارد و نهایتا دربرگیرنده‌ی گروه بزرگی از پرسنلی است که از همان رویا، باورها، ارزش‌ها و ایده‌های یک کارآفرین بهره می‌برد.

همه به درستی می‌دانند که مهارت‌ها می‌توانند آموخته شوند و توسعه یابند، اما خصوصیات چطور؟ آیا آن‌ها ذاتی هستند یا می‌توان آن‌ها را نیز کسب کرد؟ آیا منصفانه است که بگوییم برخی هرگز نمی‌توانند کارآفرین شوند و بالعکس بعضی‌ها هم این‌گونه زاده شده‌اند؟ موقعیت‌های کارآفرینی ممکن است خیلی زود در زندگی کاری هر کسی پیش بیایند؛ مثل گیتس و برانسون که فعالیت‌های خود را از دبیرستان شروع کردند و یا ممکن است دیرتر در زندگی پیش بیاید؛ شاید به دنبال تعدیل نیرو و اخراج از کار یا پس از بازنشستگی. مشخصه‌ی کارآفرینان، اراده‌ی آن‌ها برای موفقیت و عوامل انگیزشی است که بیشتر مرتبط با پیروزی و شهرت است تا دستاوردهای مادی.«ویلیام هینیک» می‌گوید هرچقدر کسب‌وکار جدی باشد، باید برای کارآفرین لذت‌بخش نیز باشد. بالاخره در حال انجام کاری هستند که از انجام آن لذت می‌برند.

صفحات کتاب :
42
کنگره :
‏‫HB615‭‬‭/ک18ک2 1393‬
دیویی :
‏‫658/421‭‬
کتابشناسی ملی :
3658768
شابک :
978-600-7106-60-0‬‬‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه هنر کارآفرینی