امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 42,500
خرید چاپی
140,000
10%
ت 126,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شهادت طلبان (جلد دوم)

کتاب شهادت طلبان (جلد دوم) نوشته حمید داودآبادی جلد اول از مجموعه شهادت طلبان است و به بررسی تاریخچه عملیات شهادت طلبانه در لبنان در خلال سال های جنگ داخلی آن می گوید. مجموعه شهادت طلبان نگاهی همه جانبه به تاریخچه علمیات شهادت طلبانه مختلفی دارد که در طی سال های مختلف در کشورهایی مانند لبنان و فلسطین، اجرا شده است؛ کشورهایی که همواره با جنگ داخلی درگیر بوده اند. 

علاوه بر این، این مجموعه به زندگی شهدایی می پردازد که در راه آزادی و آزادگی، جان خود را فدا کردند و نامشان را در تاریخ کشورشان ماندگار کردند.

گزیده کتاب شهادت طلبان (جلد دوم)

یک روز جوانی به‏ نام "سیدحسن" به آن مؤسسه - که دکتر مصطفی چمران آن را اداره می‏ کرد - پناه آورد. پس از آن که برخی چپ گرایان و کمونیست ها او را تعقیب کرده بودند، از شهرش بازوریه گریخته بود؛ چون جوانی جنبشی بود که با انرژی زیاد در مقابله با نفوذ چپ گرایی دیکتاتوری در آن دوران یعنی در پایان سال 1977 (1356) فعالیت می‏ کرد. او از آن‏جا به بقاع و سپس به نجف اشرف رفت و تصمیم گرفت راه طلاب علوم دینی را بپیماید، او "سیدحسن نصرالله" بود.

مصطفی چمران فیزیک دانی بود که در پروژه ‏ی فضایی "آپولو" مشارکت داشت و تمام خوشی ‏های فراهم شده در آمریکا و غرب را رها کرد و همسرش در آن‏جا را ترک گفت، تا به لبنان بیاید و اداره ‏ی آن مؤسسه را برعهده بگیرد. پس از چندی مسئولیت سازمان جنبش محرومین و شاخه‏ ی نظامی آن را (گروه ‏های مقاومت لبنان- امل) برعهده گرفت. پس از پیروزی انقلاب‏ اسلامی به ایران رفت تا اولین وزارت دفاع را تحویل بگیرد. سپس برای تأسیس نیروهای مردمی در جنگ وارد فعالیت شد و در مقابله با ظلم نظام صدام حسین، شهید شد.

صفحات کتاب :
712
کنگره :
‏‫‬‮‭DS87/53
دیویی :
‏‫‬‮‭956/92044
کتابشناسی ملی :
5957526
شابک :
‏‫‬‮‭978-622-6609-83-8
سال نشر :
‏‫‬‏1398

کتاب های مشابه شهادت طلبان 2