امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب سلوک سیاسی

کتاب سلوک سیاسی نوشته محمدباقر پورامینی‏‫ است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. در ارتباط با امام رضا (ع) به خصوص به زبان فارسی، فعالیت های تألیفی متعدد و گسترده ای انجام یافته است اما موضوع هایی در این زمینه مورد غفلت است. شاید به نوعی اقتضای زمان می طلبد که برخی از نویسندگان به بعضی از موضوع ها بیشتر توجه کنند. 


به صورت مصداقی موضوع اولی که می تواند ایده ای برای نویسندگان باشد، بحث «شیعه طراز» است. شیعیان اگر چه از بعد سیاسی در عصر امام رضا (ع) تحت فشار بودند اما از جنبه اخلاقی و فرهنگی حرف اول را می زدند. امام هم در تثبیت، تقویت و هدایت این پایگاه بیشترین تلاش را داشت و شاگردان خوبی را برای هدایت شیعیان پرورش داد.

گزیده کتاب سلوک سیاسی

رویه ها و لایه های تصمیم مامون

چرا مامون خلافت یا ولایت عهدی ‏ را به امام رضا علیه السلام واگذار کرد به راستی او با فراهم کردن مهاجرت اجباری امام چه هدفی را دنبال می کرد. در پاسخ باید ظاهر و واقع آن ماجرا را از هم تفکیک کرد تا به تحلیلی درست و منطقی رسید.


۱. رویه های ماجرا: اعتراف مامون به برتری شخصیت و مقام امام چیزی است که بارها در فرصت های گوناگون رخ داده بود و او آن امام همام را بهترین فرد روی زمین و دانشمند ترین و عبادت پیشه ترین انسان ها توصیف کرده بود.


صفحات کتاب :
78
کنگره :
‏‫‬‮‭BP47/35‏‫‬‮‭/پ9پ4 4.ج 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭297/957
کتابشناسی ملی :
3484929
شابک :
‏‫‭978-964-02-2040-5‬
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه سلوک سیاسی