نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مارش میرا

کتاب مارش میرا، اثر صادق سلیموویچ با ترجمه مشترک مریم رضاییان و وحید پرست‌تاش توسط انتشارات پرنده، در بیست‌وپنجمین سالگرد جنایت سربرنیتسا منتشر شده و اکنون در بیست و هشتمین سالگرد این واقعه تلخ نسخه صوتی آن توسط "یَم" منتشر می‌شود. نسخه صوتی این رمان با صدای سید صدرا میرئی، به صورت نمایشی خوانده شده است. یقین داریم ترکیب صدا ها و میکس این اثر شما را میخکوب میکند.

ماجرای بوسنی و جنگ آن بر کسی پوشیده نیست. نامی که با جنگ‌های خونین دهه ۱۹۹۰میلادی به رسانه‌های جهان راه یافت و به‌سرعت به خانه‌های مردم ایران رسید. اما در میان وقایع جنگ بوسنی، سربرنیتسا حرف دیگری است! کتاب مارش میرا روایتی بر مبنای واقعیت از هفت شهروند سربرنیتسا است که به امید نجات بعد از سقوط شهر عازم شهر توزلا می‌شوند.

کتاب مارش میرا، از جمله آثاری است که در حوزه بیان واقعیت‌های سربرنیتسا موفقیت‌های زیادی کسب کرده و به زبان‌های متعددی ترجمه شده است و بعد از انتشار این کتاب بود که نام جاده مرگ بر سر زبان‌ها افتاد؛ مسیری که پناه‌جویان بعد از سقوط سربرنیتسا به امید آزادی در آن گام نهادند ولی بسیاری از آن‌ها هرگز به مقصد نرسیدند! مسیری نامشخص و طولانی در میانه جنگلی انبوه و کوهستان؛ در اوج وحشت در شکارگاه، در انتظار شکارچیان انسان!

گزیده کتاب مارش میرا

هیچ تحقیری بزرگ‌تر از این نیست که بدون هیچ گناهی از سرزمین خود رانده شوی و همانند حیوان به دنبال شکار تو باشند! بعد از سقوط سربرنیتسا پست‌ترین تعریف بشری در برخورد با مقوله انسانیت شکل گرفت و انسان‌های بی‌گناه همانند حیوانات و بلکه فجیع‌تر به دست انسان‌های دیگر شکار و سلاخی شدند.

صفحات کتاب :
212
کنگره :
PG1745
دیویی :
891/8415
کتابشناسی ملی :
6021622
شابک :
978-600-895535-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مارش میرا