امتیاز
5 / 0.0
مشاهده نمونه
خرید چاپی
1,190,000
10%
ت 1,071,000
نظر شما چیست؟

«آتش بدون دود»، رمان بلندی است اثر نادر ابراهیمی که در هفت جلد توسط انتشارات روز بهان منتشر شده و نویسنده در آن پس از اشاره به زیبایی های ترکمن صحرا در سه جلد اول، در چهار جلد بعد به شیوه ای داستانی-تاریخی به بیان مبارزات انقلابی معاصر پرداخته است.

معرفی کتاب آتش بدون دود(۷ جلدی)

آتش بدون دود رمانی بلند اثر نادر ابراهیمی در هفت جلد است که به زعم برخی یکی از شاهکارهای داستان عاشقانه فارسی است. نویسنده در این رمان پس از توصیف ترکمن‌صحرا به بیان داستانی عاشقانه در سه جلد اول پرداخته و در چهار جلد بعد به شیوه‌ای داستانی-تاریخی به بیان مبارزات انقلابی معاصر می‌پردازد.
رمان هفت جلدی آتش بدون دود ، برنده «جایزه برگزیده داستان نویسی بیست سال پس از انقلاب» شده است و عنوان آن برگرفته از یک مثل قدیمی ترکمنی است: «آتش، بدون دود نمی‌شود، جوان، بـدون گنـاه»
اندیشه و پیام اصلی داستان آتش بدون دود، رسیدن به اتّحاد و همبستگی و یکی شـدن ترکمن‌هاست. به شیوه‌ای که ابتـدا، اختلافـات اساسـی بـین ترکمن‌هـا – آب و زمـین – حـل می‌شود و مردم ترکمن به وحدت می‌رسند وسپس ارتباط با فارس‌ها و در مجموع مردم شـهر، سبب می‌شود که یک ملّت کوچک – ترکمن‌ها – در یک ملّت بزرگ ادغام شود.
پیونـد گـالان اوجا از قبیله یموت و سولماز اوچی از اوبهگوکلان عملـی نمـادین از وحـدت مـردم تـرکمن صحراست و رفتن آلنی و سپس ترکمنهای دیگر به تهران و گنبد و… نمادی از وحدت یـک ملّت است.

خلاصه کتاب آتش بدون دود(۷ جلدی)

ایده اصلی کتاب آتش بدون دود که دو شخصیت اصلی به نام‌های گالان و سولماز دارد را سال‌ها پیش از این، روزی، دکتر خدر فروهر به نادر ابراهیمی داده است. نرّادی قهّار، که به هنگام تاس ریختن، از اجدادش سخن گفته‌است، و دربارهٔ شخصیتی نزدیک به «گالان» برای نادر ابراهیمی سخن گفته ‌است.
رمان آتش بدون دود با روایـت پیـدایش دو قبیلـه یمـوت و گـوکلان آغـاز می‌شـود. دو قبیله‌ای که بعدها بر سر آب به اختلاف می‌رسند. تا آنجا کـه روابـط قبیلـه‌هـا، بکلّـی قطـع می‌شود و تنها ارتباط میان آنها تفنگ است و سرب داغ. از طرفـی، بـزرگ قبیلـه گـوکلان – بیوک اوچی – دختری دارد به نام سولماز، که گالان اوجای یموتی، به تحریک پدر و یارانش خواهان او می‌گردد، اما «گوکلان به یموت دختر نمی‌دهد و از یموت دختر نمـی‌آورد»
پس گالان، سولماز را می‌رباید. دو برادر گالان در این راه کشته می‌شوند. گالان به خونخواهی برادرانش، بسیاری از خویشان و یاران بیوک اوچی را می‌کشد. تا اینکه سـرانجام، تنهـا بـرادر زنده مانده سولماز – یت میش اوچی – به کمک دو تن از خویشان خود، گالان اوجا را بر لب چاه اینچه برون می‌کُشند. سولماز به خونخواهی همسر خود، تنهـا بـرادرش را – یـت مـیش اوچی – از پای در می‌آورد و خود نیز توسط یکی از گوکلانها، کشته می‌شود.

دانلود کتاب آتش بدون دود

امکان دانلود این کتاب در فراکتاب فراهم نیست اما خرید کتاب به صورت چاپی در فراکتاب فراهم شده است.

جملات زیبای کتاب آتش بدون دود

در رمان آتش بدون دود اغلب شخصیت‌ها تشنه آزادی و تکاپو در مسیر آرمان‌های خود هسـتند. آنهـا بی‌محابا، با سرنوشت و تقدیر خویش و بـا هـر آنچـه کـه سـد راهشـان می‌شـود بـه مبـارزه برمی‌خیزند و سرانجام در این راه کشته می‌شوند.
آتش بدون دود، که به نوعی «تاریخ ستم کشـیدگی خلـق تـرکمن اسـت» ،رمـانی تاریخی است که درآن نویسنده به نوسازی شخصیت، سلسله حوادث، نهضت، روح و یا حـال و هوای یکی از اعصار گذشته می‌پردازد و برای خلق دوباره آنها، دست بـه تحقیقـی جـدی و وسیع در وقایع و حقایق گذشته می‌زند.
نادر ابراهیمی در رمان آتش بدون دود می‌کوشد شرایط زندگی، خصـلت‌ها و ویژگی‌هـای آلنـی و مارالِ ترکمن، روحیه مبارزه‌جویی و پیکار ایشان علیه ظلم و ستم را بـه تصـویر بکشـد، امـا برای شروع کار، لازم می‌داند، در مورد پیدایش قوم ترکمن، دلیل و سبب مبارزه و جنگجویی آنها توضیحاتی بدهد. بنابراین به سال‌های دور بازمی‌گردد. و از اضافه پیدایی یموت و گوگلان داستان را آغاز می‌کند.
نادر ابراهیمی گاه با تکرار واژه‌ها سعی دارد فضای بسته ، نفس‌گیر و پراضـطراب برخی از لحظه‌های داستان آتش بدون دود را به مخاطب خود القا کند و براین باور است کـه تکـرار واژه‌هـا، شرایط و موقعیتی را که شخصیت‌ها در آن قرار گرفته‌اند، بهتر به تصویر می‌کشد و خواننـده با درک چنین فضایی بیشتر با جریان داستان همراه و همسو می‌گردد.

برخی از جملات زیبای این کتاب

اسب های خسته را هرگز به تاختن وادار مکن، چرا که آنها فقط به سوی مرگ خواهند تاخت.
تو به ما بزدلی آموختی پدر، تنهایی گزینی، پرت افتادگی، خودخواهی، خوداندیشی، خودباوری، خودگرایی... تو به ما آموختی که فقط به خودمان بیندیشیم و این یعنی سیه بختی، یعنی دنائت روح، یعنی جبن و رذالت و فساد و مرض.
اطاعت کورکورانه، اطاعت نیست، جنایت است.
هر قیامی نقطه آغازی دارد و نقطه آغاز همیشه، کوچک به نظر می رسد.
گمان می برم که اگر خداوند، صد هزار گونه خنده می آفرید اما رسم اشک ریختن را نمی آموخت، قلب حتی تاب ده روز تپیدن را هم نمی آورد.
آن کس که به زندان می افتد، مطلقا اضطراب دستگیر شدن و به زندان افتادن را ندارد و این حقیقتا لذت بخش و شادی آفرین است.
عجب دنیایی دارید شما و دنیای آدم هایی مثل من، در برابر دنیای شما چه قدر حقیر است واقعا !
ممکن است راهی که می رود درست نباشد اما مهم این است که راه می رود – در عصری که بسیاری همچو او نشسته اند.
باید بگذرد تا انسان حس کند که گذشتنی بوده است و دفع شدنی.....
هر کس به اندازه ای که از او توقع دارند، قوی ست یعنی می تواند باشد.
عاشق شدن حرفه ی بچه هاست، عاشق ماندن هنر مردان و دلاوران.

خرید کتاب آتش بدون دود

خرید کتاب آتش بدون دود(۷جلدی) به صورت چاپی با تخفیف ویژه در فراکتاب فراهم شده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن فراکتاب با خرید از مطالعه آن لذت ببرند.

خرید کتاب آتش بدون دود

مشخصات مجموعه کتاب آتش بدون دود در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: روزبهان
نویسنده: نادر ابراهیمی
تعداد صفحه: 1612
موضوع: رمان
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

صفحات کتاب :
1604
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR7943‭‬ ‭/ب58‏‫‬‮‭آ2 1394
دیویی :
‏‫‮‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
3877766
شابک :
‏‫‭978-600-1740-56-5
سال نشر :
‏‫1394

کتاب های مشابه آتش بدون دود (هفت جلدی)