امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شوق استاد

شوق استاد، مروری بر اندیشه‌ها و سیره اخلاقی مرتضی مطهری و روش علمی وی در مواجهه با شبهات علمی و دینی است. در ابتدای کتاب به بیان مقاطع مختلف زندگی مرتضی مطهری پرداخته شده و شور و شوق وی برای تحصیل علم توصیف شده است. آنگاه به زوایایی از اندیشه و افکار فلسفی و دینی مرتضی مطهری اشاره شده و موضع‌گیری او در قبال اندیشه‌های مارکسیستی و نقد علمی آن برجسته شده است. در ادامه نویسنده به ابعادی از تقوا و معنویت مرتضی مطهری اشاره نموده و فراز و نشیب‌های زندگی وی که همراه با فقر و سختی بوده است را توصیف نموده است.

در بخش دیگری از کتاب شوق استاد، نویسنده به سیره رفتاری مرتضی مطهری در منزل به عنوان شوهر و پدر، در حوزه و دانشگاه به عنوان استاد و نیز سیره سیاسی و اجتماعی وی در مبارزات سیاسی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره نموده و شخصیت منحصر به فرد وی در این زمینه نیز توصیف شده است.

گزیده کتاب شوق استاد

در سال 1355 با زحمت بسیار خود را در نجف، خدمت امام خمینی می رساند. با اوجگیری نهضت اسلامی مردم ایران در سال 1357 او نقش مهمی در رهبری مبارزات بر عهده گرفت و با حضور در کادر رهبری جامعه روحانیت مبارز تهران، فعالیت های انقلابی و رهبری حضرت امام را در داخل هماهنگ می نمود.

با نمودار شدن طلیعۀپیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی مسئولیت تشکیل شورای انقلاب را بر عهدۀ استاد واگذار کرد و استاد، اولین رئیس شورای انقلاب اسلامی بود. سرانجام در ساعت 5/ 10 شب یازدهم اردیبهشت 1358 گروهک فرقان - که در پیوند مستقیم با سازمان سیا و سفارت آمریکا در تهران بود - قامت رعنای استاد را با گلوله ای ناجوانمردانه به زمین افکند و استاد با درک فیض شهادت چشم از عالم مادی فروبست.

کنگره :
BP233/7‭‭‬ /م6‬‏‫‭ت9 1393‬
دیویی :
297/482‬
کتابشناسی ملی :
3443594
شابک :
978-964-531-648-6
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
119

کتاب های مشابه شوق استاد