امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 34,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی نوشته تاداهیاکو ناگاوو و ایسامو سایتو است که توسط فرهاد مدرس ترجمه شده و توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. تاداهیاکو ناگاوو و ایسامو سایتو در کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی مجموعه ای از بازی های روان شناسانه را ارائه می دهند و با طرح مسائل و داستان هایی ساده شما را به درک عمیق تری نسبت به خودتان می رسانند. این کتاب که یکی از پرفروش ترین آثار در آمریکا و ژاپن محسوب می شود، به شما کمک می کند در مسیر خودشناسی قدم بردارید.

تمامی انسان ها با چشم بیرونی، دنیای اطراف خود را تماشا می کنند و از این طریق اطلاعات مهمی از پیرامون خود به دست می آورند ولی با چشم دل نیز می توان به دنیایی پنهان نگریست و افکار دیگران را کشف کرد. به عبارت دیگر، شما از طریق چشم برای بررسی فعالیت های ذهن خود، تعمق درباره ی فکر دیگران، نگاهی به آینده و پیش بینی این که احتمالاً در آینده چگونه انسانی خواهید شد، استفاده می کنید.

رسانه های گوناگون از قبیل کتاب، روزنامه و تلویزیون به منظور کمک به انسان ها در یادگیری و درک دنیای بیرونی به وجود آمده اند. می توان گفت که انفجار رسانه ها در سال های اخیر محیطی لبریز از اطلاعات را ایجاد کرده است، به طوری که شما هر روز با داده هایی بیش از آن چه توان هضم آن را داشته باشید، مواجه هستید.

البته نباید از یاد برد؛ برای شناخت دنیای درونی، ابزار بسیار کمتری وجود دارند. بازی های روان شناسی یکی از این ابزار هستند که جهت باز کردن چشم درون و افزایش دقت دیدن طراحی شده اند. علم روان شناسی این توان را به انسان ها می دهد که ذهن را مطالعه و درک کند، ولی مثل هر علم دیگری مستلزم صرف وقت، تلاش و وقف خود به یادگیری است. این علم مثل هر علم دیگری از مفاهیم تخصصی استفاده می کند که غیرمتخصصان از آن دور می مانند ولی بازی کوکولوژی بر اساس علم روان شناسی و به گونه ای ساده و جذاب طراحی شده است تا هر شخصی بتواند از دنیای ذهن لذت ببرد. کوکولوژی یک ابزار ارتباطی نیز هست و برای بسیاری از مردم، عبارت آزمون روان شناسی به معنی یک تصویر تلخ و ترسناک است.

گزیده کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

وقتی غریبه ای ناگهان با شما صحبت می‌کند همیشه برای لحظه ای ترس و نوعی انتظار برایتان حادث می شود. در این سناریوی تخیلی سخنان غریبه در حقیقت بیانگر واکنش شما در قبال ملاقات های پیش بینی نشده و چگونگی رفتار شما با دیگران است. پاسخ شما، بیانگر تأثیر اولیه ای است که شما بر روی دیگران در برخورد اولیه دارید.

1. آیا این نقاشی زیبا نیست؟

برخورد مثبت و دوستانه شما تأثیری عالی تقریباً بر همه افرادی که شما برای بار اول آن ها را ملاقات می کنید، می گذارد. شما باید تنها نگران باشید که ممکن است بعضی ها از ابتدا شما را جدی تلقی نکنند.

2. نظر شما درباره ی این نقاشی چیست؟

شما ترجیح می دهید قبل از اظهارنظر، روحیه و خلق و خوی طرف مقابل را ارزیابی کنید. افراد می توانند این تردید شما را حس کنند و ممکن است روی برداشتی که از شما خواهند داشت، تأثیر بگذارد. شما با این عمل محتاطانه ی خود هیچ کس را نخواهید رنجاند؛ ولی نتیجه ی این عمل شما ممکن است باعث قبول شرایطی باشد که دیگران تعیین می کنند.

صفحات کتاب :
81
کنگره :
‏‫‬‭‭BF149‏‫‭‏‫‬‭‭‭‬‭‭‭/ن2ک9 1395
دیویی :
‫‬‭158
کتابشناسی ملی :
3890835
شابک :
978-964-236-674-3
سال نشر :
‏‫1395

کتاب های مشابه بازی های خودشناسی کوکولوژی