امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 39,900
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا...

کتاب عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا... نوشته هارویل هندریکس، هلن لاکلی هانت است که توسط گیتی شهیدی ترجمه و توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است. هارویل هندریکس (Harville Hendrix) و همسرش هلن لاکلی هانت (Helen Hunt) 26 سال پیش ماجرای عاشقانه‌ی خود را با بحثی داغ و پرشور درباره‌ی اهمیت «رابطه» آغاز کردند و در این صحبت و گفتگو متوجه شدند که چقدر به موضوعات غیرعادی علاقه‌مند هستند. اکنون پس از گذشت سال‌ها زندگی مشترک، هنوز هم نسبت به موضوع روابط بین زن و مرد هیجان زده هستند و زندگی حرفه‌ای خودشان را به بررسی عجایب و تضادهای روابط صمیمی اختصاص دادند تا دریابند چرا دو انسان ضعیف قادرند زندگی مشترک با عظمتی را پدید آوردند، در حالی‌که دو نفر که از مزایای فراوانی برخوردار هستند، رابطه و مشارکت تاسف‌بار و ناراحت‌کننده‌ای دارند؟ دلیل این همه تفاوت چیست؟

به همین دلیل آنها  از سال 1991 این مسائل را به صورت علمی در چندین کتاب مورد بررسی قرار دادند که توصیف‌گر روش ایماگو هست. با توجه به افزایش 50 درصدی طلاق بین زوجین، کتاب عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا ... (Receiving love workbook) به شما آموزش می‌دهد که به جای در نظر گرفتن منافع فردی خود به فواید رابطه‌تان توجه کنید تا زندگی زناشویی موفقی داشته باشید.

روابطی که در آن زوجین به شکل خودخواهانه و انفرادی عمل می‌کنند به مرور زمان با شکست مواجه می‌شود اما همیشه این امید وجود دارد یک رابطه‌ی انفرادی به نوعی مشارکت واقعی تبدیل شود. اما چگونه؟ در هر پیوندی، عوامل بالقوه‌ای برای دو فرد آسیب‌ دیده وجود دارد که می‌توانند خود را با آن درمان و از طریق نوع و کیفیت ارتباطشان رشد کنند. کنش متقابلِ مداوم با شریک دائمی زندگی، می‌تواند عامل دگرگون‌کننده‌ای باشد که بسیار قدرتمند‌تر از هر عامل دیگری‌ست. امکان دارد ازدواج همانند یک قمار به نظر برسد؛ اما فواید حاصل از سلامت روحی و ذهنی آن بسیار است.

هدف هارویل هندریکس و همسرش در به نگارش درآوردن این کتاب کاهش ریسک این قمار و افزایش احتمال موفقیت آن است. ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به این مسئله اعتقاد داریم که یک ارتباط قوی، می‌تواند شخصیت ما را در سراسر زندگی شکل دهد و آن‌ را بازسازی نماید. زن و شوهرها با یکدیگر دعوا می‌کنند؛ هارویل هندریکس و همسرش می‌خواهند دلیل این مشاجرات را بیابند، بنابراین درصدد شدند تا از طریق مفاهیم روانشناسانه به آنان کمک کنند، رفتارهای غلط خود را تغییر دهند و همسران بهتری برای یکدیگر باشند. کتاب عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا... به چند سوال ذیل پاسخ می‌دهد.

گزیده کتاب عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا...


«دیگر خسته شدم؛ هرکاری می‌کنم تو خوشحال نمی‌شوی!»

وقتی سخن از روابط عاشقانه به میان می‌آید، اغلب اوضاع آن‌طور‌که به‌نظر می‌رسد، نیست. عقل سلیم می‌گوید؛ روابط عاشقانه در صورتی شادمانه باقی خواهد ماند که مردم بهتر به یکدیگر عشق بورزند، اما این موردی نیست که ما به آن پی بردیم. ما متوجه شدیم بسیاری از مردم نیاز دارند کاری فراتر از پذیرش محبتی که همسرشان به آن‌ها ارزانی می‌دارد، انجام دهند. عجیب است اغلب این تعریف و تمجیدها، قدردانی و تشویق‌های همسر خوش نیت، هیچ بهبود یا تغییری در روحیه‌ی همسر غمگین ایجاد نمی‌کند. فرد یا از شنیدن این تمجیدها امتناع می‌کند، یا کمتر به آن فرد اعتماد می‌کند و یا اصلا این عبارات و کلمات تشویق‌آمیز به گوش فرد نمی‌رسد؛ یعنی نمی‌خواهد آن‌ها را بشنود. چرا این اتفاق می‌افتد؟ چرا این دسیسه‌ی جهانی اما ناشناخته‌ی ماهیت انسان، شرایطی را ایجاب می‌کند که داشتن ازدواج سالم، به کیفیت زندگی ما در همراهی با دیگران مربوط باشد؟

اجازه دهید با زوجی که از درک پیچیدگی‌های مرموز و پنهان دریافت و پذیرش عشق الهام گرفتند، شروع کنیم. بعد از این‌که چند ماه با جورج و ماری کار کردیم، بالاخره جورج متوجه شد؛ ماری، توجه و محبت بیشتری می‌خواهد. جورج بالاخره فهمید چطور به ماری ابراز محبت کند؛ با تن صدای آرام با او صحبت کند، به چشم‌هایش نگاه کند، با ملایمت او را نوازش کند و روزی دوبار او را در آغوش بگیرد. آنقدر تمرین کرد تا توانست آن‌را درست انجام دهد و بعد شروع به ابراز محبت کرد و هر روز آن‌را مانند هدیه‌ای به او تقدیم می‌کرد.

شابک :
978-964-236-609-5
سال نشر :
‫1394
صفحات کتاب :
390
کنگره :
‏‫HQ734‭‬‭/ھ9ع5 1394‬
دیویی :
‏‫646/78076‬
کتابشناسی ملی :
3677982

کتاب های مشابه عشق و محبت همسرتان را بپذیرید تا...