امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 24,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نبرد در شیاکوه

کتاب نبرد در شیاکوه نوشته نعمت‌الله سلیمانی‌خواه است که توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است. نبرد در شیاکوه عنوان جلد اول هفدهمین کتاب از مجموعه بزرگ روزشمار جنگ ایران و عراق است که در آن نویسنده با بهره گیری از منابع غنی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به درج مهم ترین وقایع نظامی و سیاسی دوران دفاع مقدس در دی ماه 1360 پرداخته است. در کتاب حاضر حوادث و رویدادهای این مقطع 30 روزه در قالب 389 گزارش تبیین شده است.

گزیده کتاب نبرد در شیاکوه

با گذشت 15 ماه از جنگ عراق علیه ایران، بررسی اجمالی وضعیت ارتش عراق از ابتدای جنگ تاکنون، توان نظامی رو به افزایش ارتش عراق را از لحاظ لجستیکی و تجهیزات مدرن نشان می دهد. در این مورد سپاه پاسداران در گزارشی پس از ذکر دلایل تهاجم عراق به مرزها و شهرهای ایران، به نحوه فرماندهی در ارتش عراق پرداخته و آورده است: « ... در ارتش عراق همانند بعضی از ارتش های دنیا که در دست حاکمانی با خط مشی (و) خویی افراطی خاص قرار دارد، سیستم فرماندهی و مدیریت و سازمان آن به طور دربست و با حداکثر توان دراختیار شخص صدام قرار گرفت و میزان رشد این ارتش از آغاز جنگ تاکنون شاهد خوبی بر این مدعا است.»


 در ادامه گزارش آمده است: «ارتش عراق در آغاز با 5 لشکر پیاده و 4 لشکر زرهی و 2 لشکر مکانیزه و تعداد 10 تیپ مستقل وارد جنگ با ایران شد و این تعداد لشکر درقالب 3 سپاه که تحت فرماندهی وزارت دفاع می باشد اداره می شد، اما پس از یک سال از آغاز جنگ، به علت اهمیت استراتژیک منطقه جنوب، دشمن تصمیم گرفت که سپاه سوم را به دو سپاه تقسیم کند و سپاه چهارم از آن به وجود آمد.

کتابشناسی ملی :
7604233
شابک :
978-964-6315-21-1
سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
808
کنگره :
‏‫‭DSR1602‭‬
دیویی :
‏‫‭955/0843‬‬02

کتاب های مشابه نبرد در شیاکوه