کتاب لذت های کوچک زندگی pdf

250 گام برای بیشتر لذت بردن از مسیر زندگی

امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 30,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب لذت های کوچک زندگی

کتاب لذت های کوچک زندگی، تقدیم می‌شود به همهٔ آنانی که زندگی را دوست دارند و در فضا و احوالات معمولی روزگار به‌دنبال مطلوبیت‌های دست‌یافتنی‌اند؛ هرچند کوچک. انسان با تولد به دنیای پرفراز و نشیبی قدم می‌گذارد. مسیر زندگی برای آدمی همواره پرفراز و فرود بوده و گویی او در همهٔ احوالات در حال کسب تجربه است. تجارب کوچک و بزرگ ما را پخته‌تر کرده، صیقل یافته می‌شویم و با روزگار سازگارتر. در عبور از پستی و بلندی‌ها، نگاه زیبا و ذهن شکرگزار، برای چشیدن لقمه‌های کوچک دلخوشی ضروری است و زندگی را برای انسان دلنشین می‌کند.

انسان‌هایی که اجازه نمی‌دهند طعم ناخوشایند برخی وقایع و ناگواری‌های حقیقی جریان‌های روزمره، کام زندگی‌شان را تلخ کند و اگر تلخی چشیدند در آن حال بد تا مدت‌های طولانی غوطه‌ور نمی‌مانند. با جریانات این مسیر همراه شو، اگر زیبا و خوشایند نگاه نمی‌کنی، در لنگرگاه خاطرات توقف کن، تا با مرور دل‌خوشی‌ها کامت شیرین‌تر شود. و اگر چشمانت بر روی این دلخوشی‌های کوچک زندگی بسته است، باز کن دیدگانت را و از امروز تا سال‌های پیش روی عمرت بیشتر از محبت‌های دست‌یافتنی و بی‌دریغ الهی، لذت ببر.

روحیه و مهارت نعمت بینی می تواند پایه‌ای باشد برای بهتر گذشتن اوقات. فراموش نکنیم در زندگی همۀ ما انباشته همین لذّتهای کوچک رایگان و تکرارپذیر، خودش می‌تواند یکی از منابع معنابخش به زندگی باشد. کتاب لذت های کوچک زندگی چشمان شما را به روی نعمت های خوب خداوندی که گاهی از دیده پنهانند و راه‌های لذت بردن از آن ها باز خواهد کرد.

گزیده کتاب لذت های کوچک زندگی

زندگی پر از دلخوشی‌های ساده است، دلخوشی‌های کوچک و بزرگ و آدمی به این ساده‌های کوچک، دلگرم و خوشبخت است. لذت همراهی‌های کوچک غافلگیرکننده و مهیج؛ یک نگاه، یک لبخند، یک تبریک، یک تعریف. لب باز کنیم و دوست داشتن را از دیگران دریغ نکنیم.

صبح می‌شود؛ یک سلام. یک قرار الهی.

خداوندا، کنارم باش تا بی‌قرار نباشم؛ وقت جلسه با خداست. نماز را برای گشودن اتاق آرامش و معنویت کلید می‌کنم. چراغ خانه روشن است. من و عزیزانم (خانواده) در چهار دیواری خانه‌مان، ادامهٔ مسیر زندگی را با هم پیش می‌رویم. امروز با من است. با تو. با او.

گذر روزمرگی‌هایمان به نظر تکراری و گاه کسالت‌آور است؛ اما همین روزمرگی‌های تکراری اگر نباشند، جای خالی هر کدامشان دلتنگمان می‌کند و برایمان می‌شود آرزو. و امروز همان روزی است که آرزوهای دلتنگی‌مان برآورده شده است. خوشبختم؛ چراکه می‌توانم با کپسول‌های کوچک انرژی‌زا و دلخوشی‌های دست‌یافتنی حال روحم را قوت بخشم. زندگی را گاهی با دلخوشی‌های کوچک می‌توان خوش‌طعم کرد. رنگش را عوض کرده، حال و هوایش را دلنشین کرد. به یک دلخوشی کوچک برای (جهت) ادامهٔ زندگی نیازمندیم. همواره به یاد داشته باشیم:

دلخوشم؛

- به بوی نوبهار؛

- به نسیم لطیف سال نو؛

- به حال و هوای انرژی‌بخش روزهای فروردین؛

عزیزانم (اهل خانه) را با عشق و احترام برای کار روزانه بدرقه می‌کنم، باشد که توشهٔ این همراهی تا بازگشت به این آشیانه برایشان قوتی باشد. دلم پر از امید است؛ چراکه می‌دانم قلبی در یک سینهٔ پر رمز و راز به عشق من می‌تپد و این جریان زندگی را برایم لذت‌بخش می‌کند.

سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
109
کنگره :
BF637
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
7544250
شابک :
978-622-7611-28-1

کتاب های مشابه لذت های کوچک زندگی