امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 1,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زمانه ما، رسالت ما

کتاب زمانه ما، رسالت ما به بررسی ویژگی های نظام جمهوری اسلامی ایران، آسیب ها و عوامل رشد و بالندگی آن می پردازد. در ابتدای این اثر علل دشمنی قدرت های بزرگ با انقلاب اسلامی ایران بیان شده و با توجه به ویژگی های عصر ما، ظهور برخی از بیماری ها مانند وقوع اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان و نیز پدیده نفاق، به عنوان مهمترین آفت یک نظام نوپا مانند نظام جمهوری اسلامی ایران، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.


 نویسنده ایجاد اعوجاج، شبهه افکنی، فتنه خیزی و لغزش خواص را از دیگر آسیب های پیش روی این نظام عنوان کرده و روش و استراتژی دشمنان این نظام مانند: تنبیه، تطمیع، تهدید، تبعید، تحریم، جنگ، نفوذ و سرانجام استحاله نظام را بررسی نموده است. نویسنده وظایف دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران را مهم ارزیابی کرده و اخلاص نسبت به خدا، صداقت با مردم و اطاعت از ولایت فقیه را از مهمترین وظایف در این زمینه عنوان کرده است.

گزیده کتاب زمانه ما، رسالت ما

در طول تاریخ بشر انقلاب های فراوانی با ماهیت استبداد و استعمارستیزی صورت گرفته است و با شعارهای جذابی چون عدالت، استقلال، آزادی و مردم سالاری و پیشرفت تحقق یافته و به پیروزی نائل آمده اند و امیدهای فراوانی در دل تشنگان حق و حقیقت ایجاد کرده اند، ولی بعد از مدتی یا در تحقق شعارهای خود ناکام ماندند و یا تغییر ماهیت داده، به بیماری هایی که از آن برائت می جستند مبتلا گشتند و در دامی که روزگاری سخت از آن فاصله می گرفتند، افتادند. 


چنانکه عباسیان با هدف جلب رضایت آل محمد و شعار حمایت از اهل بیت قیام خود را علیه امویان آغاز کردند، ولی بعد از پیروزی ظلمی بیش از امویان بر اهل بیت روا داشتند و شش امام معصوم از اهل بیت را محبوس نموده و به شهادت رساندند. در انقلاب مشروطیت ایران نیز برخی از منورالفکران غرب زده و روشنفکران دین ستیز با شعار آزادی و مساوات و استبدادستیزی به مبارزه با قاجاریه برخاستند، ولی چندی بعد از پیروزی اندک اندک با انگلستان هم عهد شده رضاخان پهلوی را بر کرسی پادشاهی ایران نشاندند و ملت ایران را به استبداد همراه با لامذهبی و سرسپردگی استعمار انگلیس مبتلا نمودند.

صفحات کتاب :
90
کنگره :
‏‫‭DSR1553‏‫‭/س83ز8 1393
دیویی :
‏‫‭955/083‬
کتابشناسی ملی :
3387095
شابک :
‏‫‬‭978-964-531-594-6
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه زمانه ما، رسالت ما