امتیاز
5 / 4.7
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
85,000
30%
ت 59,500

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دختران به عفاف روی می آورند

کتاب دختران به عفاف روی می آورند مروریست بر وضعیت «زنان» و «دختران» در «آمریکا» و اوضاع حجاب در این کشور . در این نوشتار به تأثیر تفکرات فمینیستی بر ارزش‎های اخلاقی زنان پرداخته شده و وضعیت حیا و عفاف در جامعه آمریکا به چالش کشیده شده است. نگارنده به وجود زنان بی‌‏بندوبار و روابط جنسی آزاد در آمریکا اشاره نموده و این مسأله را عامل مهم ازدواج و فروپاشی خانواده در آمریکا عنوان کرده است. وی همچنین به روش‎های غلط سرکوبگری عاطفی دختران و ایجاد محدودیت برای آنان توسط والدین اشاره نموده و لزوم داشتن الگوی مناسب، گرایش به مدگرایی و وضعیت دوست‏یابی دختران و پسران را از مشکلات مهم جامعه زنان آمریکا عنوان کرده است. تحلیلی از موج چهارم فمینیسم، پرخاشگری زنان و گسترش طلاق و بیان آموزه‏‌های جنسی در آموزه‏‌های اسلامی از دیگر مباحث مندرج در این کتاب است. در این کتاب مسائلی به ظاهر متناقض و پیامدهای ناخواسته آنها بررسی شده و نشان داده شده است که چگونه ممکن است آزادی جنسی داشته باشیم و همزمان عواطف و احساساتمان سرکوب شوند و اینکه چگونه ممکن است با فشار دادن موس رایانه با افرادی در سراسر کره زمین ارتباط برقرار کنیم و در عین‌حال با هیچ‌کس رابطه صمیمی و دوستانه نداشته باشیم.کارشناسان و والدین از روی حُسن نیت ادعا می‌کنند تمایل بچه‌ها به «بد» بودن به جای «خوب» بودن را درک می‌کنند امّا این تغییر در توقعات و انتظارات بزرگ‌ترها معمولاً هدیه آزادی نیست بلکه گونه جدیدی از ظلم و ستم است.

گزیده کتاب دختران به عفاف روی می آورند

از زمان بحران تسلیحاتی کوبا در سال 1962 چنین دو دستگی و اختلاف بر سر یک موضوع پیش نیامده و واقعاً مسئله زنان به یک معما تبدیل شده است. از یک سو دختران نسبت به گذشته تحصیل کرده­‌تر شده‌اند و زنان در زمینه تجارت موفق­تر هستند. از سوی دیگر دختران می‌گویند که در زندگی خصوصی‌شان به شدت برای فعال بودن در زمینه جنسی تحت فشار هستند و نمی­‌دانند چگونه در برابر این فشارها مقاومت کنند. امروز تعداد زنان مجرد 30 تا 34 ساله در سی سال گذشته، بیش از سه برابر شده و درصد زنان بدون فرزند در آغاز چهل سالگی دو برابر شده است.

حدود ده سال پیش متوجه شدم تمایل بسیاری از زنان جوان به برقراری روابط جنسی کوتاه مدت (موقت/نامشروع) کاهش یافته است. در حالی که مجرد بودم تصمیم گرفتم در دفاع از عفت جنسی دست به قلم شوم. می‌دانستم مباحثی که مطرح می­‌کنم می­‌تواند چالش برانگیز باشد مثلاً اینکه بقای میل جنسی با نوعی رازآلودگی همراه است اما هرگز آماده شنیدن زخم زبان از طرف بزرگ‌ترها به خاطر زیر سؤال بردن نظام قدیمی مربوط به دهه­ های 1960 نبودم. زنگ خطر به صدا درآمد و پوزخند زنهای ماهر در برابر من ظاهر شد.

درباره نویسنده

خانم وندی شلیت در سال 1975 در ایالت ویسکانسین آمریکا متولد شد. او در سال 1997 از دانشکده ویلیامز مدرک کارشناسی رشته فلسفه را اخذ کرد. مقالات او در مجلات مختلف به چاپ رسیده است. نخستین کتاب او با نام «بازگشت به عفاف: کشف فضیلت گمشده» در سال 1999به چاپ رسید. کتاب دوم او که در سال 2007 به چاپ رسید، کتاب «دختران به عفاف روی می‌آورند: زنان جوان، عزّت نفس خود را باز می‌یابند و در می‌یابند خوب بودن بد  نیست.» می‌باشد. البته در چاپ جدید (سال 2008)،  نام کتاب به «انقلاب دختر خوب: شورشیان جوان با عزّت نفس و معیارهای بالا» تغییر یافت. خانم وندی شلیت اکنون به همراه همسر و پسرش در شهر تورنتوی اُنتاریو (در کانادا) زندگی می‌کند.

کنگره :
HQ1155‏‫‭‬‭/م4د3 1388
دیویی :
305/2422
کتابشناسی ملی :
1‎6‎8‎8‎5‎3‎8
شابک :
978-964-531-136-8‬
سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
296

کتاب های مشابه دختران به عفاف روی می آورند

فراکتاب، فروشگاه آنلاین کتاب در انواع مختلف چاپی، صوتی و الکترونیکی

فروش کتابهای چاپی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان به سراسر کشور (برای خریدهای بالاتر از 350 هزار تومان) انجام می‌گیرد. همچنین امکان خرید قانونی و دانلود هزاران کتاب صوتی و الکترونیکی در اپلیکیشن فراکتاب به صورت رایگان و یا با حدود قیمت 30% تا 50% قیمت نسخه چاپی، امکان پذیر می‌باشد. با فراکتاب در هر زمان و مکانی لذت مطالعه را تجربه کنید.

ایمیل : [javascript protected email address]

آدرس: مشهد- خیابان دانشگاه - بین دانشگاه ۱۰ و ۱۲ - پلاک ۲۳۸ - طبقه دوم