امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب اصول اخلاقی- تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث

کتاب اصول اخلاقی- تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث نوشته محمدحسن باجلان است که توسط انتشارات دفتر نشر معارف منتشر شده است. ارتباط گفتاری، مهمترین جلوه تعامل انسانی است و شناختن مبانی، اصول، شیوه ها، ارکان و کارکردهای آن، نقش موثری در تعالی آدمی دارد. از سوی دیگر، بی توجهی به آن و ناآگاهی یا ناتوانی در این زمینه، در عرصه های خانوادگی، اجتماعی و بین المللی سبب سردی روابط و گاه بروز تنش ها و درگیری هایی می شود. در قرآن کریم و روایات، نقش و نیز عوامل و موانع ارتباط گفتاری موثر و سودمند، همچنین آداب گفتگو با اشخاص و گروه های مختلف با دقت و ظرافت طرح شده است.

 تبیین این موضوع می تواند افزون بر بازتاب آموزه های ژرف و دل انگیز اسلام در این عرصه، بستر بهبود مناسبات فردی و اجتماعی را فراهم آورد. کتاب اصول اخلاقی- تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث در چهار بخش ارائه شده است: «مفهوم و جایگاه ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث»، «اصول اخلاقی ـ تربیتی»، «ارتباط گفتاری» و «اصول اخلاقی ـ تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث» (شامل اصول مشترک در ارتباط های گفتاری و اصول ویژه ارتباط گفتاری با افراد و گروه های خاص).

گزیده کتاب اصول اخلاقی- تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث

تاکنون درطول صدها و بلکه هزاران سال، درباره گفتار و مهارت‌ها و دانش های مرتبط با آن، هزاران کتاب نوشته شده است. نیز از آنجا که ارتباط گفتاری، موضوعی بین‌رشته‌ای و با موضوعات متعدد مرتبط است ، کتاب های فراوانی درباره آن نگاشته اند. البته نگریستن به این موضوع از دریچه دانش ارتباطات و علوم جدید( از جمله علوم تربیتی و روانشناختی) عمر چندانی ندارد و پژوهش در این زمینه عمدتاً پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته و بسط یافته است.

صفحات کتاب :
287
کنگره :
‏‫‬‮‭BP247/8‏‫‭/ب16‮الف‬6 1395
دیویی :
‏‫‬‮‭297/61
کتابشناسی ملی :
3972608
شابک :
978-964-531-975-3
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه اصول اخلاقی- تربیتی ارتباط گفتاری در قرآن و حدیث